آفتاب
سرلشکر صفوی:

امنیت صدور انرژی از خلیج فارس با اقتدار ایران قابل تداوم است

امنیت صدور انرژی از خلیج فارس با اقتدار ایران قابل تداوم است

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه توان و راهبرد ایران در جهت همگرایی کشورهای منطقه و ایجاد امنیت در خلیج فارس است، گفت:امنیت صدور انرژی از خلیج فارس با اقتدار ایران قابل تداوم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید میدانی از وضعیت آمادگی های دفاعی و امنیتی یگان‌های مستقر در خلیج فارس با اشاره به راهبردی بودن منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، گفت: عمق دید و تفکر رهبر معظم انقلاب نگاهی آینده نگر و پیش دستانه نسبت به تهدیدات احتمالی است.

وی افزود: متاسفانه برداشت برخی جریانات فکری از منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ، برداشتی سطحی و ساده انگارانه است.

صفوی ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اختیارات رهبر انقلاب و روسای هریک از قوا را مشخص کرده است و سیاستهای کلان نظام از اختیارات رهبر انقلاب اسلامی است و به نظر می رسد برخی از اظهار نظرهای اخیر شعارهای انتخاباتی زود هنگام باشد.

صفوی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در صیانت و پاسداری از حقوق ملت ایران، گفت: رهبر معظم انقلاب سکان دار و دیده بان حقوق ملت ایران در مقابل انحرافات از اصول انقلاب اسلامی و عدالت خواهی در مقابل جریانات منحرف داخلی و خارجی هستند.

وی با تبین نقش نیروهای مسلح در نگهبانی و دفاع از انقلاب اسلامی ایران، گفت: مهمترین وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، به ویژه سپاه، پاسداری از ارکان انقلاب اسلامی ایران است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس گفت: توان و راهبرد جمهوری اسلامی ایران در جهت همگرایی کشورهای منطقه و ایجاد امنیت پایدار در منطقه خلیج فارس، توسط کشورهای این منطقه است.

وی افزود: حضور بیگانگان در منطقه راهبردی و حساس خلیج فارس برای فروش میلیاردها دلار سلاح وهمچنین نا امن کردن این منطقه برای پیشبرد سیاست های استکباری است.

صفوی در پایان سخنانش تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از توان و قدرت دفاعی و بازدارندگی موثر برخوردار هستند و امنیت صدور انرژی از منطقه خلیج فارس با اقتدار ایران قابل تداوم است.

کد N1028016

وبگردی