آفتاب

روس اتم خبر داد: پیشرفت در تجدید ساختار فردو

روس اتم خبر داد: پیشرفت در تجدید ساختار فردو

شرکت روس اتم اعلام کرد تهران و مسکو پیشرفت زیادی در تجدید ساختار تاسیسات فردو داشته‌اند.

شرکت روس اتم اعلام کرد تهران و مسکو پیشرفت زیادی در تجدید ساختار تاسیسات فردو داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بخش ارتباطات شرکت روس اتم روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، روسیه و ایران در روند تجدید ساختار راکتور هسته‌ای فردو برای تولید ایزوتوپ‌های پایدار پیشرفت قابل توجهی به دست آورده‌اند.

روس اتم همچنین اعلام کرد، نیکولای اسپاسکی معاون رئیس روس اتم و الکسی وراپونتوف نائب رئیس سرویس نظارت هسته‌ای و فنی - محیطی روسیه در روزهای 11 و 12 نوامبر (ماه جاری میلادی) برای برگزاری نشست با مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران و گفت‌وگو درباره مسائل هسته‌ای به ایران سفر کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در خصوص اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل گفت‌وگو شد. همچنین جزئیات آماده سازی تاسیسات فردو برای تولید ایزوتوپ‌های پایدار مورد بحث قرار گرفت و پیشرفتی واقعی در این خصوص دیده می‌شود.

این دو مسئول روس با علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و بهروز کمالوندی معاون رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، همکاری میان تهران و مسکو در چارچوب اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ماه ژوییه در وین حاصل شد، آغاز شده است.

انتهای پیام

کد N1027988

وبگردی