آفتاب
توسط شرکتهای دانش بنیان داخلی؛

ژنراتور و گیبرکس توربین‌های بادی در کشور ساخته شد

ژنراتور و گیبرکس توربین‌های بادی در کشور ساخته شد

ژنراتور و گیربکس توربین های بادی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط شرکت های دانش بنیان داخلی در کشور ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همچنین مواد اولیه پره های توریبن های باد که تهیه آن از خارج از کشور با مشکلاتی همراه بود نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد انرژی های تجدید پذیر معاونت علمی توسط دانشگاه های کشور ساخت داخلی شد.

مزارع نیروگاه های بادی و توربین های تولید شده با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت نیرو، شرکت توانیر و سازمان سانا برای رفع مشکلات تحریم قطعات و تجهیزات مواد توربین در کشور ایجاد شد.

نخستین مدار کنترل تحریک نیروگاه های آبی کوچک نیز به کمک دانشگاه شریف ساخت داخل شده و در استان آذربایجان در یک تا دو نیروگاه آبی نصب شده و عملکرد خوبی نیز داشته است.

پیل سوختی ۲۰ کیلو واتی در استان اصفهان به کمک معاونت علمی و سازمان انرژی های نو ایران، مرکز جهاد دانشگاهی استان اصفهان وابسته به هوا فضا و با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژیهای تجدیدپذیر معاونت علمی ساخت داخل شد.

ساخت پیل سوختی حاصل هماهنگی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش علمی کشور بوده که موفقیت بسیار بزرگی به شمار می آید و برای نخستین بار کشور به عنوان سازنده داخلی بزرگ پیل سوختی به این توانایی دست یافته است.

کد N1027961

وبگردی