آفتاب

درس فرانسوی مدیریت بحران در حملات دیشب در پاریس

درس فرانسوی مدیریت بحران در حملات دیشب در پاریس

دکتر مهدی زارع

بر اساس گزارش تلويزيون iTele بازي دوستانه فوتبال فرانسه-آلمان ساعت ٢١ به وقت پاريس در استاديوم Stade de France شروع شد، ساعت ٢١:١٧ (دقيقه ١٧ بازي) صداي اولين انفجار (شليك گلوله) در استاديوم شنيده شد (كه ٨٠ هزار جمعيت در آن حاضر بودند و رييس جمهور و چند نفر از وزيران هم در جايگاه ويژه مشغول تماشاي بازي بودند).

يكي از خبرنگاران توضيح داد كه به رييس جمهور خبر دادند كه حملاتي در نقاط مختلف پاريس رخ داده . رييس جمهور از جايگاه خارج شد. و به تدريج نيروهاي امنيتي دور استاديوم حلقه زدند (كسي وارد و خارج نشود).

به تماشاگران اطلاعي از ماجراي بيرون داده نشد. در وقت استراحت بين دو رييس جمهور و وزيران استاديوم را ترك كردند. بازي را قطع نكردند و تا ساعت ٢٢:٥٠ بازي به طور كامل ادامه يافت و تمام شد.

به جمعيت به سرعت اجازه خروج ندادند (تا حدود ١٢ شب)، و از ساعت ١٢ تا ٣٠ دقيقه بامداد به تدريج جمعيت را از استاديوم تخليه كردند.

نيروهاي امنيتي ٣ ترورسيت را بيرون استاديوم كشتند (حداقل دو نفر از آنها با كمربند انفجاري احتمالا قصد ورود به استاديوم داشته است). يك نفر شهروند هم در اين محل (نزديك استاديوم) كشته شده است. (جمعا ٤ نفر در نزديك استاديوم).

۴۷۴۷

کد N1027939

وبگردی