آفتاب

چین: به آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی احترام می‌گذاریم

چین: به آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی احترام می‌گذاریم

چین اعلام کرد که با وجود گزارش های برجهای کنترل کننده این کشور مبنی بر هشدار به دو بمب افکن آمریکایی، این کشور به آزادی دریانوردی و پرواز بر روی دریای چین جنوبی احترام می گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پرواز دو بمب افکن آمریکایی در روزهای یکشنبه و دوشنبه بهانه ای برای به چالش کشیدن حاکمیت ارضی چین در دریای چین جنوبی بوده است.

وی در کنفرانس خبری ادامه داد: چین مخالف شدید نقض قوانین بین المللی و زیر سوال بردن حاکمیت این کشور و منافع امنیتی اش به بهانه آزادی پرواز و دریانوردی است.

در همین راستا، بیل اوربن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: دو بمب‌افکن بی-52 آمریکا برای انجام ماموریت معمول خود در حریم هوایی بین‌المللی در مجاورت جزایر مصنوعی ساخته شده در دریای چین جنوبی پرواز می‌کردند اما این دو هواپیما بدون اینکه محدوده 15 مایلی هیچ خشکی‌ را نقض کرده باشند، دو پیام هشدار از سوی برج کنترل چین دریافت کردند.

وی ادامه داد: این دو بمب‌افکن توانستند ماموریت خود را بدون هیچ گونه حادثه‌ای به پایان برسانند. این دو هواپیما ماموریت خود را بر اساس پیروی از قوانین بین‌المللی انجام دادند.

به نوشته این خبرگزاری، چین ادعا می کند تقریبا همه دریای چین جنوبی و جزایر موجود جزء حاکمیت ارضی این کشور محسوب می شود و معترض ماموریتهای هوایی و دریایی جنگنده ها و ناوهای آمریکا در این دریا است.

انتهای پیام

کد N1027929

وبگردی