آفتاب
در تماس تلفنی «اوباما» و «اولاند» مطرح شد؛

محکومیت حملات پاریس و ضرورت تقویت همکاری ها در مبارزه با تروریسم

محکومیت حملات پاریس و ضرورت تقویت همکاری ها در مبارزه با تروریسم

رئیس جمهوری آمریکا در پی انفجارهای پاریس که تعداد زیادی کشته و زخمی بر جا گذاشت، در تماسی تلفنی با همتای فرانسوی خود به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان دی تی وی، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با «فرانسوا اولاند» همتای فرانسوی خود حملات تروریستی شب گذشته پاریس را محکوم کرد.

در بیانیه ای که به همین مناسبت از سوی کاخ سفید صادر شد، آمده است که رئیس جمهوری آمریکا حمایت خود را از ملت و دولت فرانسه به عنوان قدیمی ترین دوست و متحد واشنگتن اعلام کرده و از آمادگی کشورش برای کمک به ادامه تحقیق در این زمینه سخن گفته است.

به گفته کاخ سفید، دو طرف بر تعهد خود برای همکاری نزدیک در مبارزه با تروریسم تأکید کرده اند.

از سوی دیگر، یکی از منابع وابسته به دولت پاریس در توضیح محورهای این مکالمه تلفنی گفت که پاریس و واشنگتن قرار است طی ساعات و روزهای آینده به طبادل اطلاعات در این زمینه ادامه دهند.

طبق آخرین اخبار، در اثر انفجارهایی که طی دیشب جمعه در پاریس اتفاق افتاد ۱۵۸ نفر کشته و ۲۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

شب گذشته پاریس شاهد وقوع شش حمله تروریستی بود که داعش مسئولیت آنها را برعهده گرفته است.

رسانه های فرانسه اعلام کردند تمام مدارس و دانشگاه های پاریس روز شنبه به خاطر حملات تعطیل است، یکی از انفجارها در نزدیکی استادیوم پاریس با کمربند انفجاری توسط یک فرد انتحاری انجام گرفت.

در جریان این حملات فرانسوا اولاند و وزیر کشور فرانسه که به هنگام حملات در استادیوم فوتبال حضور داشتند، جان سالم به در بردند. این دو سپس برای پیگیری اخبار مربوط به حملات به ساختمان وزارت کشور رفته و یک کارگروه برای بحران تشکیل دادند.

در پی این حملات اولاند دستور داد در فرانسه حالت فوق العاده اعلام و در برخی مناطق از جمله مرزها بسته شود.

از سوی دیگر دولت فرانسه نشست فوق العاده برگزار کرد. شهرداری پاریس نیز از شهروندان خواست که بعد از حملات پاریس از منازل خود خارج نشوند. فرانسوا اولاند خواستار استقرار نیروهای نظامی بیشتر به منظور ممانعت از وقوع حملات جدید شد.

ساعتی پس از وقوع این حملات گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی مسئولیت آن را به عهده گرفت. تروریست های داعش این حملات را «۱۱ سپتامبر فرانسه» نامیدند.

 

کد N1027928

وبگردی