آفتاب

ژنرال آلن: آمریکا ممکن است به مبارزه همیشگی با داعش مجبور شود

ژنرال آلن: آمریکا ممکن است به مبارزه همیشگی با داعش مجبور شود

نماینده ویژه سابق آمریکا در جنگ علیه داعش گفت، اگر واشنگتن نتواند با علل وجودی گروه‌هایی همانند داعش و القاعده مقابله کند، محکوم به نبرد همیشگی با آنهاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژنرال "جان آلن"، نماینده ویژه سابق آمریکا در جنگ علیه داعش در مصاحبه با شبکه خبری سی‌.ان‌.ان گفت، ساکنان محلی در جهان که زادگاه چنین گروه‌هایی هستند، این منطقه را بهتر می‌شناسند. به گفته وی آمریکا باید همکاری نزدیکی با آنها داشته باشد تا زمینه‌هایی که موجب جذب افراد بیشتر به گروه‌های تندرو می‌شود، از بین ببرد.

ژنرال آلن شخصا به عللی که گمان می‌کند آمریکا باید با آنها مقابله کند، اشاره ای نکرد. وی بر این باور است که آمریکا باید ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را در نظر داشته باشد اما اذعان کرد که چنین اقدامی بسیار هزینه‌بر خواهد بود. وزارت خارجه آمریکا اخیرا تاکید کرد که چنین تدابیری به دلیل هزینه‌های آن در دستورکار قرار ندارد.

ماه سپتامبر ژنرال آلن درباره قصد خود برای کناره گیری از این مقام، به دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اطلاع داد. وی به افزایش ناامیدی از سیاست‌های دولت اوباما در جنگ اشاره کرده بود. وی گفته بود که احتمالا جنگ برای یک نسل و یا بیشتر به طول خواهد انجامید. آلن بازگشت به دولت در سمتی مانند وزارت دفاع را در آینده رد نکرد و گفت که اگر به وی نیاز باشد همواره آماده خدمت کردن است.

رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته "برت مک‌گورک" را که از مقام‌های کهنه‌کار وزارت امور خارجه و معاون سابق آلن بود، برای جایگزینی در سمت آلن انتخاب کرد.

انتهای پیام

کد N1027864

وبگردی