آفتاب

تازه‌ترین گزارش‌ها از حملات تروریستی پاریس با بیش از 350 کشته و زخمی

تازه‌ترین گزارش‌ها از حملات تروریستی پاریس با بیش از 350 کشته و زخمی

تعداد تلفات حملات تروریستی هماهنگ شده در پاریس به 150 کشته و بیش از 200 مجروح رسیده که حال 80 تن از آنها وخیم گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال حملات چندگانه در پاریس پاتیخت فرانسه، دولت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد و مرزهای این کشور را بست.

دست‌کم ۱۰۰ نفر از قربانیان در سالن کنسرت باتاکلان، جایی که حمله کنندگان صدها نفر را به گروگان گرفتند، کشته شده‌اند.

مردان مسلح پیش از آنکه از سوی پلیس، خلع سلاح شوند ده‌ها گروگان را کشتند.

دیگر افراد جان باخته در انفجارهای انتحاری در نزدیک استادیوم ملی فرانسه و حملات مسلحانه در مرکز شهر پاریس کشته شده‌اند.

دفتر دادستانی کل فرانسه اعلام کرد هشت افراط ‌گرا در حملات پارس کشته شدند که هفت تن از آنها عاملان انتحاری بودند.

پنج نقطه‌ای که در پاریس مورد حمله قرار گرفته‌اند، عبارتند از: رستوران کامبوج: تیراندازی در محل این رستوران ۱۴ کشته به جا گذاشت. سالن کنسرت باتاکلان: افراد مسلح حدود ۱۰۰ نفر را در یک کنسرت موسیقی راک کشتند. استادیوم ملی فرانسه: دو انفجار در نزدیکی این استادیوم و در جریان مسابقه میان دو تیم ملی فوتبال فرانسه و آلمان رخ داد و ۳۵ نفر کشته شدند. خیابان شارون: در تیراندازی صورت گرفته در این محل ۱۸ نفر کشته شدند. محله له‌آل: گزارش‌های تایید نشده از تیراندازی در این محل منتشر شده است.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه با اعلام حالت اضطراری مرزهای این کشور را بسته اعلام کرد و 1500 سرباز در سراسر خیابان‌های پاریس مستقر شده‌اند و گفته می‌شود پاریس تبدیل به یک پادگان شده است.

رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند: در میان کشته شدگان یکصد تن در کنسرت در حین گروگان گیری کشته شدند. بنا به گزارش رسانه‌ها محل این کنسرت در نزدیکی دفاتر شارلی ابدو قرار داشته است.

در همین حال باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قول داده است هرآنچه لازم است برای محاکمه تروریست‌ها انجام دهد.

به رغم اینکه هنوز هیچ تهدید خاصی اعلام نشده اما در نیویورک، بوستون و دیگر شهرهای آمریکا اقدامات امنیتی تشدید شده است.

پروازهای آمریکا به سمت پاریس نیز با تاخیر مواجه شده است.

شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین نیز با محکوم کردن حملات پاریس آمادگی کشورش را برای پیوستن به فرانسه و جامعه بین‌المللی برای تشدید همکاری‌های بین‌المللی و مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

به گزارش وزارت خارجه چین رهبران چین و فرانسه در یک تماس تلفنی پس از این حملات با یکدیگر به گفت‌وگو نشستند و رئیس جمهوری چین مراتب تسلیت خود را به قربانیان و خانواده‌های آنها اعلام کرد.

در همین حال گزارش شده است فرانسوا اولاند سفر خود به ترکیه برای شرکت در اجلاس جی 20 را لغو کرده است.

انتهای پیام

کد N1027812

وبگردی