آفتاب

محمدعلی حکیم: داعش در پارلمان و نهادهای عراق نفوذ کرده است/ عبادی داعشیون سیاسی را ریشه کن کند

محمدعلی حکیم: داعش در پارلمان و نهادهای عراق نفوذ کرده است/ عبادی داعشیون سیاسی را ریشه کن کند

مدیرمسئول خبرگزاری النخیل عراق از کشته شدن یکی از سرکردگان داعش در عراق خبر داد که برادر او نماینده پارلمان عراق است.

به گزارش خبرآنلاین محمدعلی حکیم با بیان اینکه عدی محمد سلطان الخاتونی یکی از سرکردگان داعش در عراق در روزهای گذشته به هلاکت رسیده است گفت: متاسفانه این درحالی است که برادر او زاهد الخاتونی نماینده مردم موصل در پارلمان عراق است.

به گفته حکیم این تروریست که قصد داشته است به همراه یازده تروریست دیگر برای پیوستن به سایر نیروهای داعشی درگیر در جنگ حلب از عراق به سوریه عزیمت کند شناسایی و به هلاکت رسیده است.

محمدعلی حکیم در پاسخ به این سوال که شاید برادر او که نماینده پارلمان عراق است از اقدامات تروریستی برادر خود برائت جسته باشد و نمی توان او را در گناه برادرش شریک دانست گفت: اینگونه نیست و ما متاسفانه در پارلمان عراق و در سایر مراکز حساس سیاسی و نظامی کشورمان افرادی را داریم که به آنها داعشیون سیاسی می گوییم و این ها عناصر خطرناکی برای وحدت و یکپارچگی و امنتی عراق هستند.

حکیم در ادامه با اشاره به اینکه زاهد الخاتونی نماینده موصل در پارلمان عراق بغیر از عدی، دو برادر دیگر نیز در میان داعشیون دارد گفت: نام این دو برادر دیگر صفوک و کامل الخاتونی است و چگونه می شود که از یک خانواده سه نفر در بین داعشی ها باشد و یک نفر در پارلمان عراق.

مدیرعالم خبرگزاری النخیل عراق با تاکید براینکه این افراد قابل اعتماد نستند گفت: حیدرالعبادی باید با توجه به اصلاحات انجام شده اخير به این داعشیون سیاسی مشت آهنین خود را نشان دهد و به آنها رحم نکند و اجازه ندهد آنها در این پست های کلیدی حضور داشته باشند.

به گفته حکیم امروز عراق به یک انقلاب جدید نیاز دارد تا همه سرکردگان سابق حزب بعث را و همه کسانی که با تروریست ها همدلی می کنند از رأس امور کنار بزند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفتگوی خود باخبرآنلاین در غرفه این خبرگزاری در نمایشگاه مطبوعات گفت: متأسفانه برخي از اين سياستمداران عراقی چه در پارلمان و چه در نهادهای دیگر درحال خدمتگزاری به عربستان ، قطر وداعش هستند تا خدمت به مردم و ملت خودشان و حتی در تصميمات مهم از عربستان دستور و رهنمود دریافت می کنند و برای تصویب یا رد قوانین در مجلس عراق از آنها اجازه و مشاوره می گیرند.

حکیم درپاسخ به سوال خبرآنلاین مبنی بر اینکه آیا این افراد خود نیز این اتهامات را قبول دارند و تجاهری به همراهی با داعش و حامیان منطقه ای آنها می کنند یا خیر گفت: بعضي از این سياستمداران عراقي كه در ارتباط با عربستان وقطر هستند بارها اعلام كرده اند ما در طول زمان وقرن ها شهروند عراقي درجه يك بوده ايم اما بعد از سال 2003 و سقوط صدام و روی کار آمدن دولت های منتخب به شهروند درجه 2 تبدیل شده ايم واين برای ما قابل قبول نيست واعلام كرده اند كه نه فقط حاضرند با داعش همكاري كنند بلكه حاضرند با هر گروه تروريستي خطرناک تر از داعش نيز همكاري كنند.

4949

 

کد N1027766

وبگردی