آفتاب

عزم ایران و اندونزی برای تقویت روابط کنسولی

عزم ایران و اندونزی برای تقویت روابط کنسولی

اجلاس مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در روزهای نوزدهم و بیستم آبان در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )،در این اجلاس علی چگنی و تری تاریات مدیران کل کنسولی وزارت امورخارجه دو کشور و هیاتهای همراه راههای توسعه و تقویت روابط کنسولی را بررسی کرده و اهمیت و نقش مناسبات کنسولی را به عنوان تسهیل کننده روابط در سایر عرصه ها مورد تاکید قرار دادند.

در این نشست توسعه روابط میان ملتهای دو کشور مورد بحث قرار گرفت و طرفین توافق کردند که روادید گردشگران ، تجار ، سرمایه گذاران ، دانشجویان ، اساتید ، ورزشکاران و هنرمندان را با سهولت و سرعت بیشتری صادر نمایند. همچنین موضوع زندانیان و چگونگی کاستن از مشکلات آنها و خانواده هایشان مورد گفتگو قرار گرفت و طرفین توافق کردند که به مذاکرات و مشورت های خود در خصوص چارچوب های قانونی ، کمک به زندانیان از جمله امضای موافقتنامه انتقال محکومین ادامه دهند.

موضوع امکان انعقاد موافقتنامه های قضایی ، همچون موافقتنامه معاضدت قضائی و استرداد مجرمین نیز مطرح شد و مقرر گردید که رایزنی های مقامات ذیربط دو کشور برای فراهم کردن بستر لازم جهت انعقاد موافقتنامه های مزبور با جدیت دنبال شود. تقویت همکاری های بین پلیس دو کشور درامر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و انسان و سایر جرائم سازمان یافته نیز مورد تاکید قرار گرفت .

انتهای پیام

کد N1027657

وبگردی