آفتاب

وحشت صهیونیست‌ها از توان موشکی حزب‌الله لبنان

وحشت صهیونیست‌ها از توان موشکی حزب‌الله لبنان

رسانه‌های داخلی اسرائیل با انتشار گزارش‌هایی از توان بالای موشکی حزب‌الله و در اختیار داشتن حداقل 15 هزار موشک از انواع مختلف ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت عبری زبان واللا در این راستا اعلام کرد: حزب‌الله لبنان 15 هزار موشک دور برد، میان برد و کوتاه برد در انواع مختلف در اختیار دارد.

این سایت افزود: حزب‌الله لبنان موشک‌های کوتاه برد و میان برد خود را از سوریه و موشک‌های دور برد خود را از ایران دریافت کرده است. علاوه بر این حزب الله یک ناوگان از هواپیماهای بدون سرنشین که برای اجرای حملات طراحی شده‌اند و نه جاسوسی ایجاد کرده است.

طبق نتایج بررسی‌های مقامات اسرائیلی،‌ حزب الله همزمان با شرکت در جنگ داخلی سوریه، به تلاش‌هایش برای ارتقای توان موشکی خود و تهیه موشک‌های مدل اس-ای 17 و اس-ای 22 ادامه می‌دهد.

موشک های اس-ای 17 نوع کوچکتری از موشک‌های اس 300 هستند که پیش از این توسط روسیه به سوریه فروخته شده بود. این موشک‌های پیشرفته قادرند هوپیماهای بدون سرنشین و حتی رادارگریز را ردیابی و هدف قرار دهند.

انتشار چنین گزارش‌هایی از سوی رسانه‌های اسرائیلی که اخیرا شمار آنها رو به افزایش گذاشته، موجی از وحشت را در محافل صهیونیستی ایجاد کرده است.

انتهای پیام

کد N1027493

وبگردی