آفتاب

همه حملات تروریستی که از آغاز بحران سوریه در لبنان به وقوع پیوست

همه حملات تروریستی که از آغاز بحران سوریه در لبنان به وقوع پیوست

از زمان آغاز بحران سوریه انفجارهای تروریستی متعددی در پایتخت لبنان رخ داده که در این میان انفجار اخیر جنوب بیروت شدید‌ترین و خونبارترین آنها بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه الجزیره،‌ با انفجارهای تروریستی عصر روز پنج شنبه در منطقه "برج البراجنه" در جنوب بیروت که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، نگرانی‌ها از آغاز دوباره انفجارهای تروریستی در لبنان، به ذهن مردم بازگشته است.

این انفجار که 43 کشته و بیش از 200 زخمی برجای گذاشت، ‌دومین حمله تروریستی شدیددر لبنان و شدیدترین حمله در بیروت از نظر تعداد قربانیان از زمان آغاز بحران سوریه است.

در ادامه به بررسی انفجارهایی که پس از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال 2012 در لبنان رخ داده می‌پردازیم.

19 اکتبر 2102

ترور وسام الحسین، رئیس سازمان امنیت ملی لبنان به همراه هفت تن دیگر و زخمی شدن صد تن در اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه الاشرفیه (شرق بیروت).

15 اوت 2013

کشته شدن 24 تن و زخمی شدن 200 تن دیگر در اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه‌ای مسکونی بین منطقه بئر العبد و الرویس در جنوب بیروت که شامل چند مرکز حزب الله بود. یک گروه ناشناس تحت عنوان "گردان‌های عایشه" مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته و اعلام کرد که مبارزه با دولت سوریه را آغاز کرده است.

23 اوت 2013

در اثر دو انفجار بزرگ در دو مسجد شهر طرابلس واقع در شمال لبنان 45 تن کشته و بیش از 500 تن دیگر زخمی شدند.

19 نوامبر 2013

در دو انفجار همزمان در مقابل سفارت ایران در منطقه بئر حسن واقع در جنوب بیروت 23 تن از جمله ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران شهید و نزدیک به 150 تن دیگر زخمی شدند.

27 دسامبر 2013

وقوع انفجاری شدید در مرکز بیروت منجر به کشته شدن محمد شطیح، وزیر دارایی سابق و چهره سیاسی وابسته به جریان المستقبل به همراه پنج تن دیگر شد. نزدیک به 70 تن نیز در این انفجار زخمی شدند.

2 ژانویه 2014

در اثر یک انفجار انتحاری در مقابل دفتر حزب الله در منطقه "حریک" در ضاحیه جنوبی بیروت پنج تن کشته شده و هشت دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

16 ژانویه 2014

کشته شدن چهار تن و زخمی شدن نزدیک به 40 تن دیگر در انفجاری در مقابل ساختمان دولتی شهر هرمل واقع در شمال شرق لبنان. جبهه النصره مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

21 ژانویه 2014

یک انفجار تروریستی دیگر در منطقه حریک در ضاحیه جنوبی بیروت و باز هم جبهه النصره مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت. این حمله پنج کشته و نزدیک به 50 زخمی برجای گذاشت.

19 فوریه 2014

کشته شدن 11 تن در اثر دو انفجار انتحاری در نزدیکی ساختمان رایزنی فرهنگی ایران در جنوب بیروت.

22 فوریه 2014

کشته شدن سه تن از جمله یک افسر و یک سرباز ارتش لبنان و زخمی شدن تزدیک به 20 تن دیگر در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل یک ایست بازرسی ارتش در شهر هرمل.

29 مارس 2014

کشته شدن سه سرباز و زخمی شدن چند تن دیگر در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل یک ایست بازرسی ارتش لبنان در شهر مرزی عرسال واقع در شمال شرقی لبنان.

10 ژانویه 2015

کشته شدن 9 تن و زخمی شدن نزدیک به 40 تن دیگر در دو انفجار در مقابل یک کافی‌شاپ در منطقه جبل محسن در شهر طرابلس که جبهه النصره مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

5 نوامبر 2015

کشته شدن دستکم چهار تن و زخمی شدن 11 تن دیگر در اثر انفجاری در نشست هیات علمای قلمون در شهر مرزی عرسال که به مساله آوارگان سوری اختصاص داشت.

12 نوامبر 2015

کشته شدن نزدیک به 40 تن و زخمی شدن 200 تن دیگر در دو انفجار در منطقه برج البراجنه در جنوب بیروت که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

انتهای پیام

کد N1027302

وبگردی