آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

از رهبر ارکستر سازهای ملی دلجویی می‌کنیم

از رهبر ارکستر سازهای ملی دلجویی می‌کنیم

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران درباره فعالیت ارکستر سازهای ملی اظهار کرد: جای تأسف است که بودجه آن ارکستر به‌طور کامل به بنیاد رودکی داده نشد.

علی رهبری که در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور یافته بود، به خبرنگار سرویس موسیقی گفت:‌ اسماعیل تهرانی - رهبر ارکستر سازهای ملی - کارش را در این ارکستر به‌شکل عالی انجام داد و اگر حالا دلخوری دارد، حق با اوست. به هر حال، ما از او دلجویی می‌کنیم.

او ادامه داد: اسماعیل تهرانی و نوازندگان ارکستر سازهای ملی، از نظر این‌که با آن‌ها تسویه‌حساب کامل نشده است، حق دارند که گله‌مند باشند. امیدوارم مسائل مالی هرچه زودتر حل شود. من هم با این‌که سمتی در این زمینه ندارم، موضوع را پیگیری می‌کنم.

رهبری اظهار کرد: قول می‌دهم در پروژه بعدی ارکستر سازهای ملی، پیش از این‌که اعضای گروه روی صحنه بروند، با آن‌ها تسویه‌حساب شود. همچنین تضمین می‌کنم دیگر از این اتفاقات رخ ندهد.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران با اشاره به برگزاری مسترکلاس رهبری «ارول اردینج» - رهبر ارکستر از کشور ترکیه - در تهران، گفت:‌ هر کشوری همان‌طور که تلاش می‌کند، ورزش فوتبال را نشان دهد، سعی می‌کند رهبران ارکسترش را نیز مطرح کند. این موضوع در کشورهای غربی سال‌هاست وجود دارد و امروز به کشورهای عربی هم رسیده است.

این هنرمند پیشکسوت بیان کرد: یکی از راه‌هایی که باعث جهانی شدن یک رهبر ارکستر می‌شود، شرکت در مسابقات رهبری است که البته کاری دشوار است. حدودا شش مسابقه رهبری در جهان برگزار می‌شود که معروف‌ترین و سخت‌ترین آن‌ها مسابقات فرانسه است.

او با اشاره به حضورش در مسابقات جهانی رهبری و کسب مدال طلا در این مسابقات، گفت: وقتی من در این مسابقات مدال طلا گرفتم، یک‌شبه حدود 30 کشور من را برای رهبری دعوت کردند. برای همین می‌گویم حضور در این مسابقات برای نوازندگان ایرانی خوب است.

این هنرمند معتقد است: افرادی که چند هفته پیش در مسترکلاس رهبری «ارول اردینج» شرکت کردند، می‌توانند خودشان را برای مسابقات مهم آماده کنند. اهمیت مسابقات این است که آن‌ها می‌توانند قطعات زیادی را یاد بگیرند و برای ایران مقام‌های مهمی کسب کنند.

او با بیان این‌که رهبران ارکستر با شرکت در این مسابقات با اهمیت، به مجامع بین‌المللی هنری وارد می‌شوند، توضیح داد: حضور رهبران جوان ایرانی در چنین مسابقاتی، بویژه مسابقات فرانسه بسیار با اهمیت است. فکر می‌کنم آن‌ها باید بهترین استفاده را از حضور آقای «اردینج» در ایران ببرند.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا از شرکت‌کنندگان در این مسابقات حمایت مالی می‌شود؟ گفت: این موضوع ایده من است و قطعا خودم پشت آن را می‌گیرم. با معاونت فرهنگی هم در این‌باره صحبت خواهم کرد. اگر کسی در مسابقه مهمی ثبت نام کند و پس از ثبت نام قبول شود، خودم شخصا با وزیر صحبت می‌کنم و برای آن هنرمند امکانات می‌گیرم.

رهبری تأکید کرد: افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، اصلا لازم نیست دانشجوی هنرستان یا از نوازندگان ارکستر سمفونیک باشند، هر کسی در این مسابقات بین‌المللی قبول شود، در هر جای ایران که زندگی کند، خودم برایش امکانات و بودجه می‌گیرم. اگر هم بخش دولتی این کار را نکرد، شخصا این حمایت مالی را انجام می‌دهم و حرفم شوخی نیست.

انتهای پیام

کد N1027268

وبگردی