آفتاب
اسداللهی در گفت‌وگو با ایسنا:

اظهارنظرها اخلاقی باشد

اظهارنظرها اخلاقی باشد

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تأکید بر اینکه تا جایی که امکان دارد باید اظهارنظرها بر اساس اخلاق و نه شیوه‌ای غیراخلاقی بیان شود که به اعتماد مردم هم لطمه نزند، گفت: باید تلاش کنیم ضمن حفظ وحدت و اعتماد میان مردم و مسئولین از این وحدت به عنوان یک منبع اقتدار ملی استفاده کنیم.

غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یک کلیت واحد است، گفت: آنچه مسلم است اینکه همه ما در کلان نظام ید واحدی هستیم و در قانون اساسی هم تأکید شده که همه قوا زیر نظر رهبری کار می‌کنند و هماهنگی بین قوا هم با ایشان است.

وی افزود: بنابراین وجود اختلافات در حد و اندازه خودش تا حدودی طبیعی است. چه بسا ممکن است باعث رشد و بالندگی شده اما متأسفانه بعضی اوقات این اختلافات از حدود خود خارج می‌شود و تجلی بدی از درون نظام به بیرون انتقال خواهد یافت که باعث هدر دادن نیروها و اعتماد مردم هم می‌شود.

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تأکید بر اینکه نهایتاً این اختلافات به اعتماد مردم لطمه می‌زند، گفت: امروز مردم تصور می‌کنند که برخی از این اختلافات سیاسی و جناحی باعث می‌شود که بسیاری از منابع کشور هدر برود. در حالی که وقتی که صرف این اختلافات می‌شود می‌تواند در راستای برنامه‌ریزی و توسعه کشور باشد.

نماینده مردم تربت جام در مجلس خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم این تصور ایجاد شود و به اعتماد مردم نسبت به مسئولین‌، نظام و هماهنگی دستگاه‌های نظام لطمه بخورد. البته معتقدم اگر اختلاف در جای خودش باشد طبیعی است اما وقتی بیش از حد شده و از حد اظهارنظر و ابراز نظر می‌گذرد متأسفانه به دشمنی و کینه می‌رسد.

وی تصریح کرد: بنابراین از آنجایی که اساس نظام بر اخلاق است این اظهارنظرها هم باید بر مبنای اخلاق بیان شود نه اینکه با شیوه غیراخلاقی آن را ابراز کنند که نهایتاً مشکلات بین کشور و مردم زیاد می‌شود.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: گرچه قوای سه‌گانه‌ای که در کشور وجود دارند هر کدام بخشی از وظایف نظام را انجام می‌دهند و در جای خود از ارکان کلیدی نظام هستند اما آنچه برای همه ما مهم است حفظ ارزش‌های نظام و دستاوردهای نظام است که باید در راستای تحقق آن اهداف و آرمان‌ها قدم برداشت.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین زمانی می‌توانیم به اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم و به افق‌هایی که ترسیم شده برسیم که همه ارکان نظام در راستای یک هدف و با حفظ هم‌افزایی کار کنند. اگر قرار باشد هر دستگاهی به صورت جزیره‌ای فعالیت‌های خود را انجام دهد قطعاً به اهداف کلان نظام نمی‌رسیم.

وی با بیان اینکه موفقیت زمانی کامل خواهد بود که اهداف کلان نظام محقق شود، گفت: همانطور که رهبری امسال را سال همدلی دولت و ملت نام‌گذاری کرده‌اند ما هم با همه اتحاد و اتفاق باید بتوانیم اهداف نظام را پیش ببریم و قطعاً رمز پیروزی نظام وحدت است.

اسداللهی همچنین بیان کرد: گرچه اختلاف نظرهایی در داخل چارچوب این نظام به صورت طبیعی وجود دارد و ممکن است باعث بالندگی شود اما اگر قرار باشد این اختلافات به نظام آسیب برساند و باعث هدر دادن منابع و آبرو و حیثیت نظام شود باید تا جایی که امکان دارد از آنها پرهیز کرد. اما متأسفانه گاهی اوقات دستگاه‌ها خودشان را بخشی فرض می کنند و به اهداف کلان نظام کاری ندارند و به جای اینکه به دنبال هم‌افزایی در درون دستگاه خود باشند هنوز به دنبال تخریب یکدیگر و تصفیه حساب هستند که این مسأله از آفات نظام است.

اسداللهی در پایان اظهار کرد: باید وحدت میان مسئولین کشور و مردم حفظ شود و ما بتوانیم از وحدت و اتحادمان به عنوان یک منبع اقتدار ملی استفاده کنیم.

انتهای پیام

کد N1027214

وبگردی