آفتاب

اپوزیسیون میانمار 536 کرسی پارلمان را برای خود قطعی کرد

اپوزیسیون میانمار 536 کرسی پارلمان را برای خود قطعی کرد

حزب اپوزیسیون میانمار موفق شده 536 کرسی را در انتخابات پارلمانی این کشور به خود اختصاص دهد.

حزب اپوزیسیون میانمار موفق شده 536 کرسی را در انتخابات پارلمانی این کشور به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، به گفته کمیسیون انتخابات میانمار از 536 کرسی که حزب اپوزیسیون میانمار موسوم به "لیگ ملی برای دموکراسی" تحت رهبری آنگ سان سوچی به دست آورده، 179 کرسی برای مجلس نمایندگان (پارلمان)، 77 کرسی برای مجلس علیا و 280 کرسی برای پارلمان‌های منطقه‌ای یا استانی است.

حزب حاکم "اتحادیه توسعه و همبستگی" میانمار اما تنها 51 کرسی به دست آورد که 17 کرسی برای پارلمان، چهار کرسی برای مجلس علیا و 30 کرسی هم برای پارلمان‌های منطقه‌ای یا استانی است.

کمیسیون انتخابات میانمار تاکنون 627 نماینده انتخابی را اعلام کرده است. نتایج این انتخابات توسط این کمیسیون و براساس شمارش روزانه اعلام می‌شود.

این کمیسیون روز چهارشنبه اعلام کرد، آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار در این انتخابات پارلمانی پیروز شده و به عنوان نماینده برای مجلس نمایندگان در پارلمان بعدی میانمار حضور خواهد داشت.

حزب لیگ ملی برای دموکراسی نیز در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، آورده که تین سین، رییس جمهوری میانمار پیام تبریک خود را برای موفقیت حزب در این انتخابات ارسال کرده است.

رهبر دموکراسی خواه میانمار همچنین روز چهارشنبه خواستار دیدار با رییس جمهوری، رییس پارلمان و فرمانده ارتش میانمار شد تا در نشستی که قرار است در روزهای آتی برگزار شود با این افراد دیدار داشته باشد.

وی در نامه‌هایی جداگانه به این سه نفر گفت، این مذاکرات با هدف اغنای میل مردمی که در این انتخابات شرکت کردند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1027151

وبگردی