آفتاب

تاکید جلیلی بر حاکم شدن فرهنگ سیاسی در فضای جامعه

تاکید جلیلی بر حاکم شدن فرهنگ سیاسی در فضای جامعه

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه بیشتر از عقلانیت در رفتار سیاسی و فضای جامعه، فرهنگ سیاسی مهم است، تاکید کرد: اگر بتوان در فضای سیاسی احساس را با عقلانیت جابه‌جا کرد امکان موفقیت بیشتری حاصل شده و تعادل برقرار می‌شود.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تاکید بر ضرورت حاکم شدن عقلانیت در فضای سیاسی کشور اظهار کرد: البته مهم‌تر از عقلانیت فرهنگ سیاسی است و رقابت‌ها و تلاش‌هایی که در این عرصه انجام می‌شود باید در قالب فرهنگ خود را نشان دهد و در قبال ارائه راهکارهایی که نسبت به معرفی افراد از طرف گروه‌ها و جریانات انجام می‌شود باید در سلسله مراتب مشارکت سیاسی هم این موارد لحاظ شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تاکید بر اینکه جای خالی احزاب در این موارد خود را نشان می‌دهد گفت:‌ تلاش‌هایی که در عرصه سیاسی به ویژه مسایل انتخاباتی انجام می‌شود که باید برنامه‌ها در قالب احزاب باشند جای خالی آن‌ها احساس می‌شود که بتوانند فضای سیاسی را در کشور مدیریت کنند. از این رو نگاه‌ها مبتنی بر اشخاص می‌باشند.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم در قالب گروه‌های منسجم‌تر در حوزه سیاسی گام برداریم گفت: ‌این اتفاق هم در بحث فرهنگ سیاست کشور قرار می‌گیرد و ما باید در حوزه سیاسی دارای تعادل باشیم و اگر عدم تعادل در این شرایط به وجود آید می‌تواند رقابت‌ها را محلی برای نزاع کند.

جلیلی خاطرنشان کرد: بنابراین باید از فرصت‌هایی که وجود دارد برای معرفی دیدگاه‌ها، توانمندی‌ها و برنامه‌های خود در قالب گروه یا احزاب و یا به صورت شخصی بهره ببریم. گرچه متاسفانه گاهی اوقات در این مسیر دچار بی اخلاقی‌هایی هم می‌شویم که به جای معرفی دیدگاه‌ها توهین و افترا جایگزین می‌شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس همچنین تاکید کرد: اعتقاد برخی از فعالان سیاسی این است که اگر بتوان عقلانیت را با احساس جابه‌جا کرد امکان موفقیت بیشتر خواهد بود و شاید بسیاری از گروه‌ها و کسانی که در فضای تندروانه دنبال کسب جایگاه هستند اگر فضا به سمت عقلانیت سوق یابد دچار خطای کمتری خواهند شد.

وی تصریح کرد: هرچه نگاه‌ها به سمت عقلانیت پیش برود تعادل بیشتری حاصل خواهد شد و براساس یک ارزیابی مناسب مردم دست به انتخاب می‌زنند و انتخاب بهینه‌تر خواهد بود.

جلیلی همچنین اظهار کرد:‌ نهایتا در این شرایط افرادی انتخاب می‌شوند که دغدغه منافع ملی داشته و رویکرد آن‌ها برای حفظ آرامش و امنیت در کشور خواهد بود و از رویکردهای احساسی و تندروانه که متاسفانه امروز هم به نوعی گرفتار آن هستیم فاصله خواهیم داشت.

انتهای پیام

کد N1027104

وبگردی