آفتاب

اشتون کارتر مشاور ارشد خود را برکنار کرد

اشتون کارتر مشاور ارشد خود را برکنار کرد

وزیر دفاع آمریکا در اقدامی تعجب برانگیز مشاور ارشد نظامی خود را به خاطر اتهامات مربوط به سوءمدیریت و عدم کارایی مناسب از کار برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا درست چند هفته پس از آنکه اعلام کرد می‌توان روی "ران لویس"، مشاور ارشد نظامی حساب کرد، وی را به خاطر اتهامات سوءمدیریت و عدم کارایی مناسب از کار برکنار کرد.

یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: اشتون کارتر بابت اتهامات علیه ژنرال سه ستاره لویس، بسیار شگفت زده است.

کارتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اتهامات علیه مشاور ارشد را به دپارتمان بازرسی کل پنتاگون ارائه می‌کنم تا درباره روند فعالیت این مشاور ارشد به بررسی بپردازد.

وی در ادامه بیانیه خود آورده است: من امروز تصمیم گرفتم تا ژنرال لویس را به خاطر این اتهامات از سمت مشاور ارشد ارتش کنار بگذارم. من مطمئنم که دپارتمان بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا به خوبی می‌تواند اتهامات علیه این شخص عالی رتبه را مورد بررسی قرار دهد.

ران لویس خلبان سابق هلیکوپتر در جنگهای عراق و افغانستان بود و اشتون کارتر درست یک ماه قبل وی را به خاطر اقداماتش در جریان مراسم ارتش در واشنگتن مورد تقدیر قرار داده و گفته بود:‌ هر وقت که لازم باشد می‌توانم از مشاوره و راهنمایی‌های ژنرال لویس بهره ببرم.

انتهای پیام

کد N1027085

وبگردی