آفتاب

شفیعی: کمیته نظارت بر اجرای برجام هفته آینده در مجلس تشکیل می‌شود

شفیعی: کمیته نظارت بر اجرای برجام هفته آینده در مجلس تشکیل می‌شود

تسنیم نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: کمیته نظارت بر اجرای برجام هفته آینده تشکیل می‌شود.

نوذر شفیعی درباره تشکیل کمیته رصد در این کمیسیون برای نظارت بر برجام، اظهار داشت: در اصل سه نهاد نظارتی یعنی ستاد اجرایی برجام در دولت، دیگری کمیسیون امنیت ملی و شورای عالی امنیت ملی بر اجرای برجام نظارت خواهد کرد.

وی افزود: کمیسیون امنیت‌ملی مجلس براساس قانون وظیفه نظارت بر اجرای برجام را بر عهده دارد و باید گزارش خود را هر 6 ماه یک بار به مجلس ارائه دهد، لذا در این کمیسیون اقداماتی برای تشکیل کمیته نظارت بر برجام تحت عنوان "کمیته رصد" انجام شده تا نظارت کمیسیون امنیت‌ملی تسهیل یابد.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه مقدمات تشکیل کمیته رصد قبلا فراهم شده و این کمیته هفته آینده تشکیل می‌شود، گفت: انتخاب اعضای این کمیته و تعیین سازوکار آن در جلسات هفته آینده کمیسیون امنیت‌ملی انجام می‌شود.

شفیعی درباره وظایف این کمیته گفت: این کمیته هر ماه از نهادها و مؤسسات ذیربط که از برجام تأثیر می‌پذیرند، دعوت می‌کند تا در کمیسیون امنیت‌ملی حاضر شوند. هر دو ماه یک بار تیم هسته‌ای منهای وزیر امور خارجه باید در کمیسیون حاضر شود و درباره آنچه که اجرا شده، گزارش دهد. وزیر خارجه هم هر سه ماه یک بار باید با حضور در کمیسیون امنیت‌ملی گزارش خود را ارائه دهد.

17220

کد N1027044

وبگردی