آفتاب
سخنگوی شورای نگهبان:

مباحث پیرامون صندوق الکترونیک میان شورای نگهبان و وزارت کشور ادامه دارد

مباحث پیرامون صندوق الکترونیک میان شورای نگهبان و وزارت کشور ادامه دارد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هنوز درباره اینکه آیا انتخابات الکترونیکی در شهرهای مختلف عملی است یا خیر به نتیجه نرسیده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هنوز درباره اینکه آیا انتخابات الکترونیکی در شهرهای مختلف عملی است یا خیر به نتیجه نرسیده‌ایم.

نجات‌الله ابراهیمیان با حضور در غرفه ایسنا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا گفت: مساله صندوق‌های شفاف حل شده است؛ زیرا نمونه ‌ای ارائه شده که زمانی که آرای دستی در صندوق‌ها انداخته می‌شود آرا بدون آنکه نوشته‌ها مشخص شود دیده می‌شود که این مورد به تایید شورای نگهبان رسیده است و برای تولید رفته است.

وی درباره صندوق الکترونیک گفت: این موضوع هنوز در جریان است زیرا چیزی که تا الان انجام شده با آنچه که باید در اجرا مورد استفاده قرار گیرد فاصله دارد. در واقع برای صندوق الکترونیک مراحلی وجود دارد که باید یک به یک مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد که برخی از اینها هنوز به ما اعلام نشده است.

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: قالب صندوق الکترونیکی که همان سخت افزار است به ما ارائه شده است که مورد تایید قرار گرفته اما در رابطه با نرم افزار و اینکه باید با چه ضوابطی مورد استفاده قرار گیرد و در کجاهای کشور امکان استقرار وجود داشته باشد هنوز بحث‌هایی وجود دارد و نیاز دارد که امکانات به صورت دقیق توسط وزارت کشور بررسی شود و به شورای نگهبان اعلام شود؛ لذا ما منتظر اعلام از سوی وزارت کشور هستیم که پس از آن ارزیابی خود را در رابطه با آن ارائه کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه قرار است انتخابات الکترونیکی در کدام شهرها برگزار شود اظهار کرد: هنوز درباره اینکه آیا انتخابات الکترونیکی در شهرهای مختلف عملی است یا خیر به نتیجه نرسیده‌ایم. باید دید که فضاهای فیزیکی را در کدام شهرها می‌توانند فراهم کنند زیرا این انتخابات با این صندوق‌ها مستلزم به کار بردن فضاهای جدیدی غیر از فضاهای سنتی مانند مساجد است که این موارد نیاز به محاسبه دقیق دارد که باید وزارت کشور اعلام و سپس ما نسبت به آن اظهار نظر کنیم.

ابراهیمیان در پاسخ به این پرسش که آیا داشتن تخصص حقوقی برای نامزدهای انتخاباتی مهم است یا خیر گفت: هر چقدر توانایی‌ها و قابلیت‌های نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی بیشتر شود حاصل کار قابل اعتمادتر و قابل اعتناتر است.

ابراهیمیان خطاب به مردم گفت: شورای نگهبان عده‌ زیادی از نمایندگان را تایید صلاحیت می‌کند و مردم برای انتخاب آن‌ها قدرت انتخاب و آزادی دارند و به هرکدام که رای دهند کسی نمی‌تواند آن‌ها را سرزنش کند، اما توصیه‌ام به مردم این است که به فردی رای دهند که اگر پشت تریبون قرار گرفت بتوانید به عنوان بخشی از ملت ایران در مقابل بقیه سربلند باشید.

انتهای پیام

کد N1026983

وبگردی