آفتاب

موج محکومیت‌های بین‌المللی علیه انفجارهای تروریستی بیروت

موج محکومیت‌های بین‌المللی علیه انفجارهای تروریستی بیروت

در پی انفجارهای تروریستی روز گذشته در جنوب بیروت که به کشته و زخمی شدن بیش از 270 شهروند غیرنظامی لبنان انجامید، موجی از محکومیت‌های بین‌المللی در این باره به راه افتاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای با محکوم کردن این حمله تروریستی آن را اقدامی "حقیرانه" خواند و از لبنانی‌ها خواست تا همچنان امنیت و ثبات در کشور خود را حفظ کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان لبنانی هرچه سریعتر بتوانند عاملان این اقدام تروریستی را دستگیر و به مقامات قضایی تحویل دهند.

وزارت خارجه آمریکا نیز با محکوم کردن این دو انفجار که داعش مسئولیت آنها را برعهده گرفت، جان باختن ده‌ها شهروند لبنانی را به مردم این کشور و خانواده قربانیان تسلیت گفت.

مارک تونر، سخنگوی وزارتخارجه آمریکا گفت: این حمله مشکلات امنیتی و چالش‌هایی که لبنان همچنان با آن رو به روست را به ما متذکر می‌شود.

آمریکا اعلام کرد که "دولت واشنگتن در کنار لبنان ایستاده و آماده هرگونه همکاری برای سپردن مسئولان این اقدام تروریستی به دست قانون است.

فرانسه نیز با "سخیف" خواندن این اقدام تروریستی تاکید کرد که در "کنار ملت و رهبران لبنان در جنگ آنها علیه تروریسم" ایستاده است.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه این اقدام را یک اقدام تروریستی خواند و گفت: نباید اجازه تکرار چنین اقدامات سخیفی در لبنان داده شود.

کشورهای عربی نیز ساعاتی پس از این انفجار با صدور بیانیه‌هایی آن را به شدت محکوم کردند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای تاکید کرد که قاهره همواره در کنار ملت لبنان ایستاده و در چنین شرایط حساسی که تروریست‌ها و نیروهای افراط‌گرا و دشمنان اسلام به فکر ضربه زدن به امنیت و ثبات در لبنان هستند مصر خود را موظف می‌داند که در کنار ملت لبنان باشد.

کویت نیز در این باره اعلام کرد که این کشور با شدیدترین عبارات، حمله‌های تروریستی روز پنج شنبه در جنوب بیروت را محکوم می‌کند و از همه لبنانی‌ها می‌خواهد تا تمامی راه‌ها برای حفظ امنیت و ثبات کشورشان را در پیش بگیرند.

ادامه دارد

کد N1026968

وبگردی