آفتاب
سوئد خبر داد:

تلاش اروپایی ها برای نگاه داشتن انگلیس در اتحادیه

تلاش اروپایی ها برای نگاه داشتن انگلیس در اتحادیه

نخست وزیر سوئد گفت کشورهای اروپایی برای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حاضر هستند به طور محدود اصلاحاتی در قوانین اتحادیه اروپا اعمال کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کشورهای اروپایی درصدد ترمیم روابط خود با انگلیس برای ماندن این کشور در جمع کشورهای اتحادیه اروپا هستند. به گفته نخست وزیر سوئد اتحادیه اروپا حاضر است به طور محدود اصلاحاتی در قوانین خود اعمال کند.

استفان لوون نخست وزیر سوئد تاکید کرد اتحادیه اروپا حاضر است به صورت محدود درباره اصلاحات قوانین با انگلیس مذاکره کند. وی به رادیو بی بی سی گفت: همه مایل به حل این مسئله هستند زیرا ما معتقدیم باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا مهم است.

دیوید کامرون چندی پیش گفته بود که کشورش تنها حاضر است به شرط اصلاحات در قوانین اتحادیه اروپا در جمع کشورهای عضو این اتحادیه بماند.

بعد از بحران های اخیر از جمله بحران بدهی ها و مهاجران در قاره اروپا بعضی از کشورهای این اتحادیه درصدد جدایی از آن برآمده اند که از جمله آنها می توان به انگلیس اشاره کرد. این کشور قرار است سال ۲۰۱۷ میلادی همه پرسی بین شهروندان خود برای ماندن یا جدا شدن از اتحادیه اروپا برگزار کند.

کد N1026911

وبگردی