آفتاب
تل آویو:

بمب کارگذاشته شده توسط داعش هواپیمای روسی را سرنگون کرد

بمب کارگذاشته شده توسط داعش هواپیمای روسی را سرنگون کرد

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی گفت طبق برآوردهای تل آویو عامل سقوط هواپیمای روسی، بمب کارگذاری شده در داخل آن توسط داعش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، «مارک رگو» سخنگوی کابینه صهیونیستی گفت که اسرائیل اطلاعات خود در مورد سرنگونی هواپیمای روسی در آسمان سینا را دراختیار انگلیس و آمریکا قرار داده است.

وی با بیان اینکه سینا تبدیل به منطقه خطرناکی شده است، افزود: افراطی گری دینی نیاز به شکست میدانی دارد و تل آویو با «کشورهای میانه رو عربی» وارد این نبرد می شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه رژیم صهیونیستی اطلاعات حساسی را در مورد سرنوشت هواپیمای روسی در اختیار انگلیس و آمریکا قرار داده است، گفت: نمی توانم وارد جزئیات شوم چرا که مسئله مربوط به سرویس های اطلاعاتی است، تنها می توانم بگویم که تمام اطلاعاتی که در اختیار داشتیم را در اختیار دولت های ذی ربط از جمله دولت آمریکا قرار دادیم.

رگو در مورد فرضیه وجود بمب در داخل هواپیما که توسط داعش کار گذاشته شده باشد، گفت: بله برآورد ما همین است، این یک برآورد اطلاعاتی است.

این مقام صهیونیست در مورد دلیل انتخاب هواپیمای روسی توسط داعش گفت: از نظر تل آویو اگر به جنوب نگاه کنیم سینا و عناصر افراطی را در آن خواهیم دید، اگر به شمال نگاه کنیم لبنان و حزب الله را خواهیم دید و اگر به شمال شرق نگاه کنیم سوریه و حوادث آن را خواهیم دید؛ بنابراین ما در یک منطقه بسیار خطرناکی به سر می بریم.

گفتنی است یک فروند هواپیمای ایرباس روسیه روز شنبه هفته گذشته، در منطقه صحرای سینای مصر سقوط کرد و همه ۲۲۴ سرنشین آن کشته شدند. شاخه مصری گروهک تروریستی داعش در ادعایی مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته ولی این ادعا هنوز تایید نشده است. 

کد N1026885

وبگردی