آفتاب
ولد الشیخ:

طولانی شدن بحران یمن، راه حل آن را پیچیده تر می کند

طولانی شدن بحران یمن، راه حل آن را پیچیده تر می کند

اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن گفت هر چقدر که جنگ در این کشور طولانی شود رسیدن به راه حل برای این بحران پیچیده تر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولد الشیخ در گفتگو با شبکه الجزیره در مورد مذاکرات میان طرف های درگیر در یمن گفت: به رغم بحران واقعی در این کشور ما در این زمینه عجله نداشتیم، ما می خواهیم از وجود توافق میان تمام طرف های گفتگو مطمئن شویم.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی حسن نیت و اعتماد سازی میان طرف های درگیر است، تاکید کرد: وضع برخی شروط یا ملاحظات برخی طرف ها مسئله طبیعی در روند مذاکرات است.

ولد الشیخ با اشاره به این که طرح هفت بندی تفاوتی با قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد ندارد، تاکید کرد که انصارالله به اجرای این قطعنامه پایبند است.

فرستاده سازمان ملل به یمن، در مورد موانع پیش روی مذاکرات گفت: یک اجماع بین المللی در این مورد وجود دارد که جنگ در یمن به سطح خطرناکی رسیده است و هر چقدر این جنگ ادامه داشته باشد پیدا کردن راه حل برای آن دشوار می شود.

وی با بیان این که خطر بزرگی یمن را تهدید می کند و باید یک راه حل سیاسی برای همه طرف ها پیدا شود یادآور شد: با حذف یکی از طرف ها راه حلی به وجود نخواهد آمد، از این رو دولت باید در آینده همه گروه ها را بخشی از راه حل بداند چرا که حذف هر کدام از طرف ها باعث مصیبت های بیشتر برای ملت یمن می شود.

گفتنی است عربستان به همراه چند کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ششم فروردین ۹۴ حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

کد N1026872

وبگردی