آفتاب

گشتی در نمایشگاه مطبوعات / حاشیه‌های روز ششم به روایت ایسنا

گشتی در نمایشگاه مطبوعات / حاشیه‌های روز ششم به روایت ایسنا

تنها یک روز به پایان بزرگ‌ترین تجمع رسانه‌ای باقی مانده است و نمایشگاه مطبوعات شلوغ‌ترین و پرهیجان‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد.

تنها یک روز به پایان بزرگ‌ترین تجمع رسانه‌ای باقی مانده است و نمایشگاه مطبوعات شلوغ‌ترین و پرهیجان‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار رسانه ایسنا، در ششمین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات بسیاری از غرفه‌ها دیگر تنها از طریق عناصر مطبوعاتی مخاطبان خود را جذب نمی‌کنند؛ به نظر می‌رسد راهکارهایی چون برگزاری قرعه‌کشی و اهدای جوایز برای جذب مخاطب بسیار موفقیت‌آمیزتر است.

کافی است ابتدا تا انتهای سالن شبستان را قدم بزنید تا شاهد برگزاری مراسم‌های قرعه‌کشی در برخی از غرفه‌ها که گاهی با حضور برخی از چهره‌ها نیز صورت می‌گیرد، باشید.

در بعدازظهر امروز مراسم قرعه‌کشی یکی از مجله‌های خانواده با حضور بهمن هاشمی، مجری شبکه 2 و همچنین هرمز شجاعی‌مهر مدیر این مجله توانست مخاطبان زیادی را در اطراف خود جمع کند و این در حالی است که سالن‌های برخی از نشست‌های تخصصی مطبوعات و رسانه کاملا پر نمی‌شوند.

البته امروز نشست صادق زیباکلام، صادق خرازی و محمدعلی وکیلی توانست تعداد زیادی از مخاطبان را دور خود جمع کند که به نوعی با حواشی ایجاد شده، روز متفاوت‌تری را برای نمایشگاه مطبوعات رقم زد.

حضور برخی از چهره‌های تکراری در برخی از نشست‌های نمایشگاه مطبوعات و همچنین راهروها که تلاش می‌کنند با شعار دادن جو نمایشگاه را متشنج کنند، پس از نشست صادق زیباکلام بیشتر احساس می‌شد.

از دیگر اتفاقاتی که امروز نمایشگاه مطبوعات را از روزهای دیگر متفاوت می‌کرد، حضور یک خواننده زیرزمینی در سالن نمایشگاه بود که به دلیل شلوغ شدن و همهمه بیش از اندازه، حراست نمایشگاه مجبور شد این خواننده را به بیرون از سالن هدایت کند.

از نکات قابل توجه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات این است که مسؤولان ذی‌ربط بسیاری از غرفه‌ها، محل دقیق و درست پر کردن مخازن آب آشامیدنی غرفه‌ها را نمی‌دانند و به همین خاطر متاسفانه بارها مشاهده شده که برخی، مخازن آب آشامیدنی را از طریق لوله‌های سرویس‌های بهداشتی نمایشگاه پر می‌کنند.

حضور ون‌های گشت ارشاد صبح‌ها در مقابل درب ورودی اصلی از نکات دیگری است که در نمایشگاه امسال جلب توجه می‌کند؛ البته تاکنون برخوردهایی با مخاطبان و علاقه‌مندان نمایشگاه مطبوعات نشده است.

همچنین صدای کودکانی که شعر می‌خوانند و هرازگاهی صدای آنها از بلندگوی نمایشگاه مطبوعات پخش می‌شود فضای نمایشگاه را متفاوت‌تر می‌کند.

آغاز نمایشگاه در صبح امروز برای اولین بار با پخش موسیقی همراه بود و باعث شد تا اهالی رسانه خیلی پرشورتر روز کاری خود را آغاز کنند.

غرفه رسانه و مقاومت که برای نخستین بار توسط انجمن روزنگاران دفاع مقدس در نمایشگاه مطبوعات برپا شد، امروز روز پرکاری را در این نمایشگاه سپری کرد. همچنین در روز ششم حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی در غرفه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران حاضر شد.

ویژه نامه ششمین روز توسط روزنامه فرهیختگان منتشر شد. ماهنامه طنز و کارتون خط خطی هم ویژه نامه نمایشگاه را منتشر کرد.

انتهای پیام

کد N1026806

وبگردی