آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

ارزیابی حق‌شناس از آرایش جناح‌های سیاسی در انتخابات

ارزیابی حق‌شناس از آرایش جناح‌های سیاسی در انتخابات

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی معتقد است که امکان ائتلاف بین دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرای معتدل نزدیک به واقعیت نیست.

محمدجواد حق شناس با حضور در غرفه ایسنا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از آرایش سیاسی جریانات مختلف در انتخابات گفت: من فکر می‌کنم به سمت یک انتخابات و مجلس سه قطبی حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: یک اکثریت قابل توجه شامل جریان اصلاحات و اصولگرای معتدل می‌شود به گونه‌ای که این دو جریان هیچ یک نتوانند اکثریت مطلق آراء را کسب کنند و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین با اشاره به حضور جریان دیگر، گفت: یک جریان رادیکال در بین اصولگرایان نیز وجود دارد که مجموعه‌ای از نیروهای پایداری، ایثارگران و رهپویان و موتلفه جدید را شامل می‌شود.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: حضور تعدادی از مستقلین که در نهایت در مجلس به طرفداری از دولت متمایل خواهند شد نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص اکثریت مجلس آینده نیز اظهار کرد: فکر می‌کنم هیچ جریانی به اکثریت مطلق آرا نمی‌رسد و دو جریان اصلی از نظر من اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل هستند که با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حق‌شناس همچنین با بیان اینکه امکان ائتلاف بین این دو جریان اصلی نزدیک به واقعیت نیست، تصریح کرد: شاید برخی از چهره‌های این دو جریان مورد انتخاب دو طرف قرار بگیرند و مشترکاتی در لیست‌های خود داشته باشند اما این قطعا به معنای ائتلاف نیست.

انتهای پیام

کد N1026765

وبگردی