آفتاب
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

اهل‌بیت(ع) سرمایه عظیم فرهنگی و چراغ راه هدایت هستند

اهل‌بیت(ع) سرمایه عظیم فرهنگی و چراغ راه هدایت هستند

سبزوار- تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و امام‌جمعه موقت قم گفت: فرهنگ اهل‌بیت(ع) سرمایه عظیم فرهنگی است که در راستای ترویج آن باید بیش از گذشته کوشید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی روز پنجشنبه در اجتماع عظیم سوگواران شهرستان سبزوار که با عنوان «منشور عزت» و در آستان مقدس امامزاده شعیب (ع) این شهرستان برگزار شد بیان کرد: اهل‌بیت دارای مقام بلندی در نزد پروردگار هستند و ترویج فرهنگ آن ها به عنوان یک سرمایه عظیم فرهنگی می تواند راه هدایت و رستگاری را برای مردم نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه سخنرانان و واعظان وظیفه‌دارند در مجالس معارف اهل‌بیت را ترویج دهند افزود: لازم است تا ابعاد معرفتی،اخلاص و معرفت ائمه و همچنین برخورد آن‌ها با مسائل سیاسی برای مردم و به‌ویژه جوانان به عنوان الگو بازگو و ترویج شود.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: به لحاظ طهارتی که خداوند به ائمه اطهار عطا کرده همه ما موظف به حفظ مجالس این بزرگواران هستیم .

خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) سرمایه عظیم فرهنگی است

تولیت آستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به زندگی حضرت زینب(س) بیان کرد: این بانوی صبر چهار ساله بودند که مادرشان حضرت فاطمه (س) به شهادت رسید. 

وی افزود: خطبه فدکیه از بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) است که در آن از معارف دین، از گذشته اعراب بادیه نشین، فرهنگ دار شدن اعراب بعد از آمدن حضرت محمد(ص) و از سقوط اعراب سخن گفته شده است و این خطبه به عنوان سرمایه عظیم فرهنگی توسط حضرت زینب روایت شده است .

امام جمعه موقت قم همچنین با تاکید بر تبیین ابعاد سیاسی زندگی اهل بیت (ع) گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) سرمایه عظیم فرهنگی است که به ما رسیده است.

وی بیان کرد: اگر روایت حضرت زینب از حادثه عاشورا  نبود  امروز هیچ شخصی از این حماسه و فداکاری ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش اطلاعی نداشت.

وی با اشاره به خطبه حضرت زینب (س) در شام افزود: حضرت زینب (س) در این خطبه با بیانی شیوا یزید را رسوا کرد و هر چند پس از وقایع عاشورا حضرت زینب (س) به ظاهر اسیر شد ولی در واقع امیر بود.

آیت الله سعیدی ادامه داد: بانوی داغدیده دشت کربلا در دوران زندگی خود شاهد شهادت پدر و دو بردار خود حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) بود و این حضرت هر چند در سفر به شام  اسیر بودند اما سند اسارت حضرت زینب(س) ثابت کرد که یزید اسیر بوده و حضرت زینب امیر بودند.

امام جمعه موق قم بیان کرد: پرستار دشت نینوا  با سخنرانی خود در شهر شام یزید و عوامل ظلم کوفه را رسوا و تحقیر کرد و در جواب یزید که گفت دیدی خداوند با برادرت چه کرد فرمود:«ما در این حماسه عظیم جزء زیبایی چیزی ندیدم».

آیت الله سعیدی گفت: اینها مواردی است که در مراسم مذهبی باید برای مردم بازگو شود.

 

کد N1026738

وبگردی