آفتاب
تقوی در کنگره جمعیت نیروهای خط انقلاب:

اصولگرایان رشد خود را با وحدت در انتخابات به اثبات برسانند

اصولگرایان رشد خود را با وحدت در انتخابات به اثبات برسانند

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز، انحصارطلبی و خودپرستی را یکی از آفات تشکل‌های سیاسی نام برد و گفت: اصولگرایان باید رشد خود را با وحدت در صحنه سیاسی انتخابات به اثبات برسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در نخستین کنگره جمعیت نیروهای خط انقلاب که عصر امروز در مجتمع رفاه درتهران برگزار شد، یکی از عوامل موفقیت تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی را پرهیز از خودپرستی و خودستایی دانست و گفت: یکی از مشکلات احزاب، جمعیت‌ها و گروه‌های سیاسی آفت خودپرستی، خودشیفتگی و انحصارطلبی است و این منطق با معیار اسلامی سازگاری ندارد.

وی با بیان اینکه تحجر آفت اعتقاد، فکر و اندیشه است، گفت: نهروان نمونه تحجر در اصلاح است، اما تحجر فقط دینی و مذهبی نیست و تحجر سیاسی هم می‌تواند یک مجموعه عظیم را فلج کند، پس تحجر سیاسی نیز آفت موفقیت تشکل‌های سیاسی است.

انحصارطلبی یکی از مشکلات تشکل‌های سیاسی است

وی انحصارطلبی را یکی از مشکلات تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی برشمرد و گفت: برخی از گروه‌های سیاسی انحصارطلب هستند، یعنی اینکه معتقدند هر کسی در تشکل آنان باشد آدم خوبی است و هر کسی در تشکل آنان عضو نباشد، آدم بدی است که این تفکر، تفکر شیطانی است.

تقوی خطاب به اعضای جمعیت نیروهای انقلاب گفت: شما به سمت خودپرستی گرایش پیدا نکنید و سعی کنید به تشکل‌هایی که با آنان در اصول مشترک هستید، کمک کنید و برخورد خودپرستانه با آنان نداشته باشید.

باید میان مجموعه تشکل‌هایی که با محور ولایت شکل گرفته گره بزنیم

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: منظور من از اتحاد و وحدت تشکل‌های سیاسی، اتحاد آن دسته از تشکل‌هایی است که به ولایت فقیه اعتقاد دارند و حول آن تشکیل شده‌اند و نه اتحاد با تشکل‌هایی که دنبال ساختارشکنی هستند، دنبال این بودند که اصل ولایت فقیه را پاک کنند و سفره نظام را در فتنه ۸۸ جمع کنند. بحث ما مجموعه‌هایی است که با محور ولایت شکل گرفته‌اند و ما باید این مجموعه‌ها را به هم گره بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از جریان اصولگرایی یک صدا بیرون بیاید، گفت: آن وقت لطف خدا شامل ما خواهد شد و رهبری را شاد خواهیم کرد.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز افزود: یقین دارم رهبری از تفرق نیروهای مومن و ولایی و علاقه‌مند به ارزش‌های اسلامی ناراحت هستند و برای آنکه ایشان را شاد کنیم باید وحدت خود را حفظ کنیم.

تقوی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات گفت: در آینده شما اصولگرایان انتخابات دارید و باید رشد خود را با وحدت در صحنه سیاسی انتخابات به اثبات برسانید و همه باید برای این وحدت تلاش کنیم.

 

کد N1026666

وبگردی