آفتاب
عضو فقهای شورای نگهبان:

پدافند غیرعامل از لحاظ دینی و شرعی برای کشور الزامی است

پدافند غیرعامل از لحاظ دینی و شرعی برای کشور الزامی است

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به کارکردهای پدافند غیرعامل در مقابل حیله دشمنان، گفت: پدافند غیرعامل از لحاظ دینی و شرعی برای کشور الزامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله محمد مومن ر همایش پدافند غیرعامل در آموزه‌های دینی در خصوص آیه نفی سبیل عنوان کرد: پدافند غیر عامل از لحاظ دینی نیز دارای اهمیت است؛ چرا که می توان از گرفتاری هایی که دشمن برای اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایجاد می کند پیشگیری کرد و این امر جایگاه مهمی در آموزه‌های دین و از منظر شرع نیز دارد.

عضو خبرگان رهبری افزود: پدافند به معنای مواجهه با دشمن و دفاع است. آنچه در اهداف پدافند اهمیت دارد این است که کاری کنیم مانع از گرفتاری های دشمن شویم. از نظر شرعی پدافند غیر عامل امری مسلم است.

وی تصریح کرد: پدافند عامل ابعاد وسیعی خواهد داشت. تلسط دشمن و کفار بر مسلمین طبق آیه نفی سبیل جایز نیست و نباید کفار بر مومنان تسلط یابند. باید توجه داشت دشمنان می خواهند با روش های مختلف به مومنان آسیب بزنند و مومنان باید تدبیری بیندیشند که حیله دشمن کارساز نشود.

مومن خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف پدافند غیرعامل این است که نگذارد کفار و دشمنان با حیله های خود به ما لطمه بزنند و راه تسلط را بگشایند.

وی گفت: یکی از راه‌های مهم لطمه زدن دشمن، از طریق اقتصادی است. وقتی تلاش می کنند مانع از تولید در کشور شوند در واقع در صدد لطمه زدن هستند. در این باره اجناس تولیدی را وارد کشور می کنند و تولید داخلی را با مشکلات زیادی مواجه می سازند.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: کشورهای اسلامی باید مستقل باشند و زیر سلطه کفار نروند. خداوند نیز راهی را برای کفار قرار نمی‌دهد که بر مسلمانان تسلط یابند.

وی افزود: هنگامی که یکی از روش های سلطه بیگانه از طریق تولید است باید در این زمینه نیز طبق آموزه های دینی بر خود تکیه کنیم و در تولید روی پای خود بایستیم تا مجبور نباشیم تولیدات آن‌ها را چند برابر بخریم.

مومن تصریح کرد: باید ایستادگی در برابر دشمن را در جامعه به خوبی آموزش داد. اگر مسلمانان در این عرصه سکوت کنند کفار بر آن‌ها مسلط می شوند.

وی تاکید کرد: هنگامی که جلوی کارهای غلط دشمن گرفته نشود خلافکاری های عظیمی رخ می دهد و لطمه های زیادی متحمل می شویم.

انتهای پیام

کد N1026602

وبگردی