آفتاب

شورای امنیت درباره بروندی رای گیری می‌کند/نگرانی شدید اوباما از خشونت‌ها در بروندی

شورای امنیت درباره بروندی رای گیری می‌کند/نگرانی شدید اوباما از خشونت‌ها در بروندی

قرار است شورای امنیت سازمان ملل امروز (پنج‌شنبه) درخصوص قطعنامه‌ای که افزایش کشتارها، شکنجه‌ها و دیگر نقض‌های حقوق بشر در بروندی را محکوم می‌کند، رای‌گیری کرده و ممکن است تحریم‌هایی را علیه افرادی که در این خشونت‌ها دست دارند، اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، قرار است جلسه امروز شورای امنیت ساعت 17:15 به وقت گرینویچ برگزار شود.

دیپلمات‌های فرانسوی گفتند، انتظار دارند 15 عضو شورای امنیت به اتفاق آرا از پیش‌نویس این قطعنامه حمایت کنند.

فرانسه با انتشار این پیش‌نویس رهبری این اقدام را به عهده گرفت؛ اقدامی که ممکن است منجر به اعمال تحریم علیه رهبران بروندی شود که حملات را به راه انداخته و یا مانع تلاش‌های صلح‌آمیز شده‌اند.

از آوریل سال جاری میلادی که پییر انکورونزیزا، رئیس جمهوری بروندی اقدامات جنجال‌برانگیزی را در راستای تمدید دوران ریاست جمهوری‌اش آغاز کرده، دست‌کم 240 تن کشته شدند. از آن زمان تاکنون 210 هزار تن دیگر نیز از بروندی فرار کرده‌اند.

در همین حال کاخ سفید اعلام کرد، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز در تماسی تلفنی با جاکوب زوما، همتای آفریقای جنوبی‌اش نگرانی شدیدش را نسبت به وضعیت حاکم در بروندی ابراز کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: اوباما از زوما خواست تا به همکاری با عاملان منطقه‌ای ادامه دهد و خواستار آرامش و برگزاری مذاکراتی شود که می‌تواند به دستیابی به راه‌حلی پایدار منتهی شود.

انتهای پیام

کد N1026588

وبگردی