آفتاب
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خطاب به ظریف:

بدانید که مردم در راهی که می‌پیمایید با شما هستند

بدانید که مردم در راهی که می‌پیمایید با شما هستند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با حضور در بیت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی ضمن تقدیر و تشکر از شخص آقای دکتر ظریف و دستگاه دیپلماسی کشور که برای عزت مملکت و مردم زحمات بسیاری متحمل شدند، گفت: من همیشه برای شما و همکارانتان دعا می‌کنم و امیدوارم راهی را که انتخاب کرده‌اید،‌ بتوانید با سرافرازیِ تمام، ادامه داده و مصالح و منافع کشور را همیشه از طریق مذاکرات سیاسی و ارتباط با دولت‌های اسلامی و جهان اسلام و کشورهایی که در این مسأله نفوذ دارند، برطرف کنید.

وی اظهار کرد: نظر اینجانب این است که همیشه مذاکره و تعامل همراه با عزّت،‌ بر تمام گزینه‌های دیگر مقدم است و امروز باید برای رفع گرفتاری‌ها، کمبودها و مشکلات زیادی که گریبانگیر مردم مؤمن و شریف ما است، همه همت کنند و با شما و دولت همکاری کنند تا زمینه‌های گرانی و تورم و فساد در جامعه برطرف شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: عملکرد شما در این چند مدّت نشان می‌دهد که شما و دوستانتان برای این منظور تلاش می‌کنید و ان‌شاء‌الله با سرپنجه تدبیر و درایت و مدیریت صحیح، مشکلات را حدالامکان برطرف خواهید کرد، البته خودتان باید شکرگزار این موفقیت‌ها باشید و در همه‌ حالات به ساحت مقدس حضرت ولی الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صاحب اصلی مملکت توسل داشته و از آن وجود مقدس استمداد نمایید. بدانید اگر توانستید مشکلات را حل کنید و مردم را از این وضعیت نابسامان اقتصادی نجات دهید اول کسی که خوشحال می‌شود، وجود مبارک آن حضرت است.

صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به مشکلات یمن و سوریه بیان کرد: می‌شود با تعامل با جهان اسلام و کشورهای منطقه از این تنگنای بسیار سخت با مدیریت صحیح عبور کرد و مردم منطقه که امیدوار به درایت و مدیریت نظام اسلامی‌اند،‌ از این بابت خوشحال می‌شوند.

وی ضمن اشاره به اعتمادی که مردم به دولت و دستگاه دیپلماسی پیدا کرده‌اند، گفت: بدانید که مردم در راهی که می‌پیمایید با شما هستند و برای موفقیت‌تان دعا می‌کنند. مردم می‌دانند که شما با مشکلات زیادی مواجه هستید و امیدواریم که بتوانید اوضاع را خوب مدیریت ‌کنید.

وی در پایان گفت: من بار دیگر به ویژه از شخص جنابعالی و دوستانتان که در این مسیر پرپیچ و خم قدم برداشته‌اید تشکر می‌کنم و امیدوارم با اهداف خوبی که دارید، بتوانید روز به روز موفقیت‌های بیشتری کسب کنید و من برای موفقیت‌ شما که موفقیت مملکت است دعا می‌کنم.

در ابتدای این دیدار دکتر ظریف گزارشی از منطقه، برجام و مذاکرات وین درباره‌ سوریه خدمت معظم له ارائه داد و از توصیه‌ها،‌ حمایت‌ها و دعای معظم له برای موفقیت دستگاه دیپلماسی کشور تشکر کرد.

انتهای پیام

کد N1026571

وبگردی