آفتاب

القاعده رسما اعلام کرد در کنار نیروهای سعودی و اماراتی در یمن می جنگد

القاعده رسما اعلام کرد در کنار نیروهای سعودی و اماراتی در یمن می جنگد

واحدمرکزی خبر نوشت: شبکه تروریستی القاعده مشارکت خود را در نبردها در استان تعز و دیگر استانهای یمن در کنار نیروهای عربستانی و اماراتی و مزدوران آنها رسما اعلام کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، شبکه القاعده فیلمی منتشر و مشارکت خود را در نبردهای جحملیه در تعز ثابت کرد.
در این تصاویر ، افراد مسلح نقاب به چهره ای دیده می شوند که پرچم القاعده را به دست دارند و در حال جولان دادن در خیابانها و محله های شهر تعز هستند.
محمد ناصر گزارشگر العالم در گزارشی گفت مشارکت القاعده در جنگ در کنار نیروهای سعودی و اماراتی و مزدوران آنها در تعدادی از مناطق یمن بر کسی پوشیده نیست.
القاعده رسما حضورش را در نبردهای کنونی در تعز و دیگر استانها در کنار نیروهای سعودی و اماراتی و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی [ رئیس جمهور مستعفی و فر اری یمن به عربستان ] اعلام کرده است.
تصاویر همچنین نشانگر لحظات درگیری با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در محله جحملیه در تعز است.
گزارشگر گفت عناصر القاعده که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند حضورشان را در تعز و مناطق دیگر پنهان نمی کنند.
القاعده پیش از این نیز اعلام کرده بود با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در بیش از یازده جبهه مانند استان شبوه و استان عدن و مکلا در استان حضرموت می جنگد.
همچنین منطقه زنجبار در استان ابین پس از عقب نشینی نیروهای یمنی از زنجبار و ورود داعش و القاعده و مزدوران منصور هادی به عنوان « ولایت» تابع گروه تروریستی داعش اعلام شده است.
کشورهای اروپایی نیز در تلاشند به عربستان سلاح بفرستند و عربستان نیز اعضای القاعده و مزدورانش را در داخل یمن آموزش می دهد.
فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس گفت:« ما می دانیم تسلیحاتی که به عربستان می فرستیم در یمن استفاده می شود و معتقدم این نفاق است که تصور شود تسلیحات را می فرستیم تا استفاده نشود. »
این موضوع درباره حمایت آمریکا از ارتش موسوم به ارتش آزاد سوریه صدق می کند. بسیاری از تسلیحاتی که برای آنها فرستاده شده به دست جبهه النصره افتاده است که یکی از شاخه های ا لقاعده در سوریه محسوب می شود. این در حالی است سلاحها به دست داعش افتاده است زیرا داعشی ها جبهه النصره را از مناطق تحت تصرف بیرون کرده اند.

4949

کد N1026497

وبگردی