آفتاب

تلگراف: مانیفست عربستان برای تغییر در مواجهه با شایعات توطئه کودتا

تلگراف: مانیفست عربستان برای تغییر در مواجهه با شایعات توطئه کودتا

جانشین ولیعهد و پسر پادشاه عربستان در سخنانی بی‌سابقه از طرح‌های ریاض برای باز کردن فضای اقتصادی و اجتماعی عربستان سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد و پسر پادشاه عربستان از طرح‌های ریاض برای باز کردن شرایط اقتصادی و اجتماعی خبر داد. عربستان سعودی مانیفستی را برای تغییر در مواجهه با شایعات توطئه کودتا و فشارهای بین‌المللی صادر کرده است که شامل طیفی از اصلاحات اقتصادی تا افزایش نقش زنان در جامعه و اجازه فعالیت به گروه‌های حقوق بشر در کشور عربستان می‌شود.

در زمانی که سیاست‌های داخلی این کشور بیش از چندین دهه گذشته زیر ذره بین قرار گرفته، مشاوران نزدیک به ملک سلمان در اقدامی بی‌سابقه یک برنامه دقیق از دولت آینده را برای دیلی تلگراف تشریح کردند. این برنامه‌ای به سبک تاچر برای کاهش مقدار بودجه، افزایش نقش بخش خصوصی و اصلاحات در شیوه حکومتداری پادشاه است.

این در واقع اذعان به تغییرات اساسی در خانواده سلطنتی آل سعود از زمان به تخت رسیدن ملک سلمان در ژانویه محسوب می‌شود که شامل به حاشیه راندن یک نسل از شاهزادگان قدیمی‌تر و وارث‌های سابق تاج و تخت می‌شود. در همین حال ادعاهایی خارج از این کشور مطرح است که شاهزادگان ناراضی در تلاش برای به راه انداختن کودتایی برای نشاندن یکی از برادران ملک سلمان به تخت پادشاهی هستند.

انتهای پیام

کد N1026421

وبگردی