آفتاب

علی جنتی: خلاء‌ وجود شهید بهشتی هیچ‌وقت در کشور پر نشد

علی جنتی: خلاء‌ وجود شهید بهشتی هیچ‌وقت در کشور پر نشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دوستان انقلاب تهمت‌های بسیاری به شهید دکتر بهشتی زدند و امام به همین دلیل ایشان را مظلوم توصیف کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، علی جنتی در مراسم یادبود شهید فقید آیت‌الله دکتر سید محمد بهشتی که در انجمن آثار و مفاخر ملی ایران تشکیل شد گفت: شهید بهشتی کار را فقط برای رضای خدا انجام می‌داد، ایشان در سخنی خصوصی به بنده می‌گفتند که به مستحبات چندان نمی‌پردازند ولی سعی می‌کنند واجبات را به خوبی انجام دهند.

به گفته‌ی جنتی، شهید بهشتی افراد با سلایق و دیدگاهای سیاسی و فرهنگی مختلف را جذب خود می‌کرد و کمترین دافعه را داشت.

وی با تشریح دوران شاگردی‌اش در محضر شهید دکتر بهشتی گفت: به دلیل شرایط خانوادگی و زندگی در قم از حدود 8 سالگی با شهید بهشتی آشنایی پیدا کردم و در جلسات پدرم با ایشان حضور می‌یافتم. بنده بخش عمده داشته‌هایم را مرهون شهید بهشتی هستم. بسیاری از فضلای امروز ایران و قم در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی که شهید بهشتی تاسیس کرده بود درس خواندند. از جمله آنها رئیس جمهور کشورمان و آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری هستند. بنده هم درمدرسه دین و دانش و هم در مدرسه حقانی ایشان در قم درس خواندم.

وی نظم و انضباط را از برجسته‌ترین ویژگی‌های شخصیتی برجسته ایشان برشمرد و افزود: بسیاری از شخصیت‌های امروز کشور نظم را از ایشان آموختند. البته آقازاده محترم ایشان باید درباره‌ی نظم ایشان سخن بگویند کار ایشان به قدری دقیق و دارای زمان بود که حتی برای گریه کردن برای یکی از شهدای انقلاب نیز وقت مشخصی را تعیین کرده بودند و می‌گفتند خارج ازاین وقت نمی‌توانم برای ایشان عزاداری و گریه کنم.

به عقیده بنده یکی از رموز موفقیت ایشان استفاده حداکثری از زمان بود. جنتی جاذبه فوق‌العاده شهید بهشتی را از دیگر ویژگی‌های وی برشمرد و افزود: جاذبه و تسلط ایشان در علوم مختلف در حدی بود که وقتی با عناصر مجاهدین خلق و سایر گروهک های ابتدای انقلاب می‌نشست فضای تند و تیز آن مقطع را به کلی تغییرمی‌داد. ایشان افراد با سلایق و دیدگاه مختلف را جذب خود می‌کرده و کمترین دافعه را داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یاد آوری اقدام شهیدبهشتی در تاسیس حزب جمهوری اسلامی و تلاش ایشان برای قانع کردن امام خمینی گفت:‌ایشان مدت‌های زیادی وقت صرف کرد تا درباره‌ی ضرورت تشکیل حزب بتواند امام را قانع کند و برای ایشان تشکیل حزب را جا بیاندازد. که در نهایت پس از پیروزی انقلاب حزب جمهوری اسلامی به پیشنهاد ایشان و با عضویت مقام معظم رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی و سایر نیروهای انقلاب تاسیس شد.

جنتی، شهادت شهید بهشتی را لطمه‌ای بزرگ به ایران و اسلام دانست و افزود: شعار دشمن در چه فکریه ایران پر از بهشتی، تنها فقط یک شعار بود و اصلا این طور نیست خلاء وجود ایشان هرگز پر نشد و نخواهد شد و کشور از ناحیه شهادت ایشان زیان فراوانی دید.

انتهای پیام

کد N1026404

وبگردی