آفتاب
همزمان با برگزاری نشست رهبران اروپا و آفریقا؛

سوئد تدابیر مرزی را برای کنترل سیل مهاجرت افزایش داد

سوئد تدابیر مرزی را برای کنترل سیل مهاجرت افزایش داد

سوئد منتظر اعلام نتیجه نهایی نشست رهبران اروپایی و آفریقایی با هدف بررسی بحران مهاجرت نشد و از اتخاذ مواضع سختگیرانه تر در قبال پذیرش پناهجویان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، دولت سوئد از تشدید موقت تدابیر مرزی برای کنترل سیل پناهجویانی خبر داد که قصد ورود به این کشور را دارند.

به ادعای «آندره یگمان» وزیر کشور سوئد، این تصمیم به دنبال تهدید نظم عمومی به واسطه افزایش ورود مهاجران به کشور اتخاذ شده است. اعمال محدودیت تردد در مرزهای سوئد از امروز پنجشنبه آغاز شده و تا ۱۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که نشست دو روزه رهبران اروپایی و آفریقایی برای مهار بحران مهاجرت همچنان در کشور مالت در جریان است. قرار است در پایان این نشست طرفین توافقنامه ای را برای اعطای کمک ۱.۹ میلیارد دلاری به آفریقا امضا کنند. در عوض، کشورهای آفریقایی نیز متعهد می شوند تا جریان مهاجرت به اروپا را کندکرده و امکانات لازم برای استرداد آنهایی که شرایط پناهندگی در اروپا را ندارند، فراهم کنند.

در سال های اخیر، تشدید دخالت کشورهای غربی در مسائل کشورهای سوریه، عراق و لیبی باعث آواره شدن جمع کثیری از مردم و ایجاد سیل مهاجرتی شده که از پایان جنگ دوم جهانی به این سو بی سابقه بوده است.

به گفته سازمان ملل متحد، از آغاز سال میلادی جاری (۲۰۱۵) تا کنون ۸۰۰ هزار پناهجو خود را به اروپا رسانده اند و در این میان سوئد که تا پایان امسال ۲۰۰ هزار پناهجو را در خود جای می دهد، می گوید سایر کشورهای اروپایی هم باید سهم خود را از این بحران بپردازند.

کد N1026384

وبگردی