آفتاب

«تایمِ» با بررسی مغرضانه تحولات اجتماعی ایران از راه رسید

«تایمِ» با بررسی مغرضانه تحولات اجتماعی ایران از راه رسید

هفته نامه آمریکایی تایم در این شماره ادعای تحولات اجتماعی در ایران از دیدگاه خود را مورد تأکید قرار داده و در ادامه به موضوعاتی مرتبط با چین، آمریکا و روسیه پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تایم یک هفته‌نامهٔ آمریکایی است. «ریچارد استنگل» سردبیری این مجله را که از سال ۱۹۲۳ میلادی توسط «بریتون هادن» بنیانگذاری شد را بر عهده دارد. این نشریه آمریکایی، در شهر نیویورک به چاپ می‌رسد. ویرایش اروپایی این مجله در لندن انجام شده و به پوشش رخدادهای خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین نیز می پردازد. ویرایش دیگری از این مجله در کشورهای جنوب اقیانوس آرام بوده و لذا رویدادهای مرتبط با استرالیا، زلاندنو و جزایر اقیانوس آرام را مورد بحث، پوشش و بررسی قرار می دهد.

آنچه شماره ۱۶ نوامبر نشریه تایم را متمایز کرده است، تک موضوعی بودن نگاشته ها و تصویر انتخابی روی جلد آن می باشد. این تصویر دختری ایرانی را به نمایش گذاشته است که با حجابی که تایم مدعی «نوین» بودن آن است، به دوردستی چشم دوخته که بادبادک آرزوهایش در آن مسیر به پرواز درآمده است. موضوع انتخابی «کارل ویک» نویسنده این مطلب نیز نه به صورت خبری بلکه با پرسش «ایران ۲۰۲۵: دهه بعد چگونه می تواند جهان را تغییر دهد؟» سعی دارد تا مطالب مشروحه را در نگاه خوانندگان برجسته تر کرده و راه را برای تعابیر متعدد و جهت دار مورد نظر خود بگشاید.

نویسنده به بهانه طرح موضوع «تحولات اجتماعی» در ایران به موضع گیری خزنده و جهت مندی نسبت به ایران پرداخته و اهتمام ویژه ای را مصروف تفهیم تغییرات اجتماعی ادعایی خود در این کشور نموده است. مطالعه این مطلب بیشتر برای آگاهی از نگرش خصمانه غرب در راستای القاء افکار و حربه های رسانه ای شان مطلوب خواهد بود.

موضوع دیگری که در عرصه بین المللی مورد توجه این شماره قرار گرفته است، لغو سیاست «تک فرزندی» در چین است. نویسنده ابتدا به خاستگاه اِعمال این رویه پرداخته و در ادامه با برشمردن دلایل لغو آن، این پرسش را در اذهان مخاطب به وجود می آورد که آیا سیاست کنونی می تواند جبران مافات کاهش شدید کنترل جمعیت در این کشور آسیای جنوب شرقی به شمار آید؟

سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس روسیه که هفته گذشته در صحرای سینای مصر سقوط کرده و تمامی ۲۲۴ سرنشین آن جان باختند نیز از دید هفته نامه مغفول نمانده است. مطلب مذکور با طرح برخی فرضیات ارائه شده درباره علل احتمالی این سانحه هوایی، به تشریح ابعاد و زوایی مختلف آن مبادرت نموده و گمانه زنی های خود را نیز بیان داشته است.

مبارزات انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا با نیم نگاهی به تلاش های «مارک روبیو» و بررسی علل و عوامل صعود وی در نظرسنجی های معمول در بخش دیگری از موضوعات بین الملل این شماره قرار دارد.

کد N1026313

وبگردی