آفتاب

سرلشگر رشید: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و نفوذ به کشور است

سرلشگر رشید: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و نفوذ به کشور است

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که عده‌ای فکر می‌کنند سیاست‌های دفاعی و رویکردهای خارجی ما پس از توافق هسته‌ای تغییر می‌کند اظهار کرد:‌ اینها یا ساده اندیشند یا نفوذی دشمن.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که عده‌ای فکر می‌کنند سیاست‌های دفاعی و رویکردهای خارجی ما پس از توافق هسته‌ای تغییر می‌کند اظهار کرد:‌ اینها یا ساده اندیشند یا نفوذی دشمن.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار سرلشگر غلامعلی رشید صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید تهرانی مقدم با اشاره به اینکه عده‌ای دنبال بزک کردن چهره آمریکایی هستند افزود: ‌ساده اندیشان فکر می‌کنند مشکلات ما با ارتباط داشتن با آمریکا حل می‌شود، شاید این نگاه در بین برخی از مسئولان هم باشد. علاوه بر این عده‌ای مزدور و نفوذی دشمن هم دنبال باز کردن پای آمریکا به کشور هستند که باید مقابل هر دو دسته ایستاد.

وی همچنین اظهار کرد:‌ دشمن به دنبال طراحی جدیدی برای مقابله با انقلاب اسلامی است، پس ما باید مراقب باشیم. موقعیت کنونی جمهوری اسلامی ایران ریشه در پیروزی انقلاب، 8 سال دفاع مقدس و مقاومت ملت دارد و شالوده‌ی این قدرت بر مبانی دینی و انقلابی و تلاش نسل شهید تهرانی مقدم مبتنی است. نظام سلطه هم هیچ قدرتی مستقل از غرب را به به رسمیت نمی‌شناسد بنابراین آنها همچنان با ما دشمن هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیمان استراتژیک با غرب موجب از بین رفتن ماهیت کشورمان می‌شود افزود: تقابل ما با آمریکا صرفا بر اساس منابع جغرافیایی نبوده بلکه این نبرد یک نبرد ماهیتی است.

سردار رشید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که آمریکا موضوع فنی هسته‌ای را به یک موضوع سیاسی تبدیل کرد و علیه ما به طبل جنگ کوبید و ما را تحریم کرد گفت: این در حالی است که آژانس انرژی هسته‌ای تاکنون هیچ بازدیدی از تاسیسات رژیم صهیونیستی نداشته است اما هزاران ساعت از مناطق هسته‌ای ما بازدید کردند. رژیم صهیونیستی دارای بمب اتم است در حالی که طبق فتوای رهبری تولید، نگهداری و استفاده از بمب هسته‌ای حرام است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی در 70 سال گذشته حداقل 10 جنگ علیه همسایگان خود ایجاد کرده و می‌گوید از بمب اتم هم استفاده کرده اما با این وجود دشمن سخت‌ترین فشارها را بر ایران تحمیل کرد که البته این مسایل بهانه بود و آنها با اصل اسلام مخالفند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه اظهار کرد: آمریکا پس از برجام به فکر نفوذ و ایجاد اختلاف در کشور است. توافق هسته‌ای هم به معنای تغییر سیاست خارجی ایران نبوده و فقط به معنای ایجاد و استفاده از فرصت جدید است ما همچنان از مظلومان و محکومان جهان حمایت می‌کنیم و کسی هم در داخل فکر نکند پس از برجام فشارهای دشمن برداشته می‌شود.

سردار رشید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاه به ویژگی‌های شهید تهرانی مقدم گفت: موضع گیری در شرایط دشوار، انتخاب سخت‌ترین گزینه، مسئولیت پذیری، خلاقیت، یگان‌داری، شادابی و نشاط و خلوص و مدیریت موفق از ویژگی‌های شهید تهرانی مقدم بود.

وی همچنین افزود: در سال 60 و حین عملیات طریق القدس شهید تهرانی مقدم به من نامه‌ای داد که در آن نوشته بود او از پشتیبانی توپخانه ارتش ناامید شده و خواهان برطرف شدن این نقص بود. وی سپس دنبال پایه گذاری یگانهای توپخانه سپاه رفت و چند ماه بعد سپاه دارای یگان‌های توپخانه شد. کاری که تهرانی مقدم انجام داد شبیه یک معجزه بود زیرا ما در آن مقطع نه پول داشتیم و نه یک قبضه توپ، اما شهید تهرانی مقدم وسط میدان جنگ یگان‌های توپخانه سپاه را در طول 5 ماه پایه‌گذاری کرد. ما در عملیات‌های بعدی دارای 15 گردان توپخانه بودیم و فتح فاو با 25 گردان توپخانه سپاه و ارتش انجام شد.

وی با اشاره به این که شهید تهرانی مقدم سال 63 توپخانه سپاه را تحویل داد و برای ایجاد واحدهای موشکی سپاه کار خود را آغاز کرد خاطر نشان کرد: ما 6 ماه بعد صاحب موشک شدیم. همه قدرتهای موشکی ایران مدیون تلاش و خلاقیت و مجاهدت تهرانی مقدم است. آتش توپخانه و موشک‌های ما بارها بلا و عذاب آسمانی برای منافقان ، دشمنان و صهیونیست‌ها شد. بخشی از قدرت بازدارندگی ما هم محصول همین توان موشکی ما است که تهرانی مقدم آن را پایه گذاری کرد.

سردار رشید در ادامه گفت: سال 77 نقطه عطف زندگی تهرانی مقدم است زیرا او به فکر بازدارندگی ایران در برابر صهیونیست‌ها افتاد که حاصل آن افزایش برد موشک‌های ما در سال 79 به دو هزار کیلومتر بود.

این فرمانده نظامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که ما هنوز در دوران جنگ و با شهدا زندگی می‌کنیم و هنوز دفتر جنگ را نبسته ایم تصریح کرد: دفاع مقدس نه یک جنگ منطقه‌ای بلکه یک اتفاق جهانی بود؛ امام یک "نه" بزرگ به شرق و غرب گفت و به همین دلیل شرق و غرب ازدشمن ما حمایت کرد اما در پایان این دشمن ما بود که نابود شد. ما همچنان از خوبی‌ها و بدی‌های جنگ می‌گوییم و باید واقعیات جنگ را برای جوانان خود بازگو کنیم.

وی در پایان با اشاره به حمله متفقین به ایران و نابودی ارتش رضا شاه در اثر این حمله گفت:‌یک نفر که مقاله می‌نویسد گفته است مگر ارتش رضا شاه می‌توانست در برابر متفقین بایستد و من به این فرد می‌گویم تو که دلاوری‌های ما را دیده‌ای چرا این حرف را می‌زنی!

انتهای پیام

کد N1026260

وبگردی