آفتاب
در میان تعهد ارتش به گذار نرم فدرت؛

اوباما به میانمار تبریک گفت

اوباما به میانمار تبریک گفت

همزمان با اینکه دولت و فرمانده ارتش میانمار متعهد گذار نرم قدرت شدند، میانمار امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا به ملت میانمار در خصوص برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یه هتوت وزیر اطلاع‌رسانی میانمار در صفحه رسمی فیس بوک خود نوشت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا صبح امروز در تماسی تلفنی با تین سین همتای میانماری خود به او و دولت برای برگزاری موفقیت آمیز یک انتخابات پارلمانی آزاد، عادلانه و تاریخ ساز تبریک گفت.

باراک اوباما به میانمار در خصوص روند اصلاحات و آزادی آنگ سان سوچی، رهبر اپوزیسیون میانمار فشار آورده و از سال 2011 میلادی همزمان با پایان حکومت خونتای میانمار دو بار به این کشور سفر کرده است.

وی از میانمار خواست تا با عدم تحمل مذهبی مقابله کرده و دموکراسی کامل را ارتقا بخشد.

اوباما همچنین بر حل مشکلات مسلمانان روهینجا که ده‌ها هزار تن از آنها از شرکت در انتخابات منع شده بودند، تاکید کرد.

وزیر اطلاع‌رسانی میانمار در ادامه نوشت: باراک اوباما در تماس تلفنی خود به تین سین گفت که به این انتخابات تاریخ ساز افتخار می‌کند و اصلاحات شجاعانه همتای میانماری‌اش را تحسین کرد. این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا هنوز این تماس تلفنی را تایید نکرده است.

حزب اپوزیسیون لیگ ملی برای دموکراسی تا صبح امروز توانست 536 کرسی را به دست آورد. این در حالی است که قرار است نتیجه رسمی این انتخابات امروز منتشر شود.

در همین حال تین سین و مین آنگ هلینگ فرمانده قدرتمند ارتش میانمار در بیانیه‌ای به حزب اپوزیسیون آنگ سان سوچی تبریک گفته و متعهد شدند تا به نتیجه انتخابات احترام گذاشته و با دولت جدید همکاری کنند.

بر اساس بیانیه‌ای که امروز منتشر شده فرمانده ارتش میانمار بار دیگر بر موضع ارتش تاکید کرده و متعهد شد تا با دولت جدید در جریان دوران پس از انتخابات همکاری کند.

آنگ سان سوچی روز چهارشنبه خواستار برگزاری مذاکرات آشتی ملی با فرمانده ارتش و تین سین شد و بر لزوم یک گذار صلح آمیز تاکید کرد.

این در حالی است که بسیاری از طرفداران حزب اپوزیسیون لیگ ملی برای دموکراسی همچنان نسبت به واکنش ارتش و متحدان پارلمانی‌اش نسبت به نتایج انتخابات مشکوک هستند.

انتهای پیام

کد N1026248

وبگردی