آفتاب
«جان کری»:

راه حل دو دولتی دست یافتنی است/تداوم حمایت از امنیت اسرائیل

راه حل دو دولتی دست یافتنی است/تداوم حمایت از امنیت اسرائیل

وزیر امور خارجه آمریکا با شرکت در مراسمی که با حضور جمعی از یهودیان آمریکا در سازمان ملل متحد تشکیل شد ضمن تاکید بر تداوم حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی، خواستار از سرگیری مذاکرات سازش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس استاندارد، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در جمع یهودیانی که در مقر سازمان ملل متحد جمع شده بودند، گفت: راه حل تشکیل دو دولت رویایی دست نیافتنی نیست ولی برای رسیدن به آن شجاعت لازم است.

وی در ادامه سخنان خود  مدعی شد: رویای صهیونیسم مفهوم اسرائیل به عنوان یک دموکراسی یهودی را در بر می گیرد و این رویا تنها با ایجاد دو کشور که با امنیت کامل در کنار یکدیگر وجود داشته باشند، تحقق می یابد.

ادعاهای جان کری در ادامه سفر این هفته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شد حال آنکه وی اراده چندانی برای احیاء مذاکرات سازش از خود نشان نداد.

کری در ادامه اظهارات خود گفت: به رسمیت شناختن دولت فلسطین مستلزم شجاعت و رهبری است چرا که ترس و تعصب محکوم به شکست هستند و اکنون زمان انتخاب فرا رسیده است.

وی مدعی شد: حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل هرگز تغییر نخواهد کرد. به همین علت است که شانه به شانه اسرائیل در سازمان ملل متحد و هر انجمن و مجمع بین المللی می ایستیم. به همین علت است که ما در جستجو برای رسیدن به یک صلح عادلانه و پایدار بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها، تزلزل ناپذیر هستیم.

ناگفته نماند که خواسته کری مبنی بر از سرگیری مذاکرات سازش در حالی در سازمان ملل متحد مطرح شد که انتظار می رود این مسئله در آینده نزدیک به یکی از موضوعات اصلی دستور کار شورای امنیت تبدیل شود.

اعضای شورای امنیت در حال بررسی پیش نویس قطعنامه ای هستند که از سوی نیوزلند ارائه شده و در آن از راه حل دو دولت به عنوان تنها وسیله برقراری صلح نام برده شده است. حال آنکه چندی پیش «یوسی کوهن» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با فراخواندن سفیر نیوزلند، مراتب اعتراض خود را از تلاش های این کشور در راستای از سرگیری مذاکرات سازش اعلام کرد.

کد N1026240

وبگردی