آفتاب
آمانو:

ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده است

ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده است

مدیر آژانس بین المللی اتمی در یک نشست اروپایی از ایران در مورد انجام تمامی تعهدات تعیین شده در برجام حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه ایران به تمامی تعهداتش در نقشه‌راه عمل کرده گفت که آژانس در حال آماده‌سازی گزارش نهایی درباره موضوع PMD است.

آمانو با شرکت در نشست عدم اشاعه سلاحهای اتمی در اروپا گفت: ایران به تمامی تعهداتش در نقشه راه عمل کرده و تنها نشست جمع‌بندی باقی مانده است.

وی بر خلاف کشورهای غربی که خواستار نظارت دقیق بر تاسیسات هسته ای ایران شده بودند، افزود طبق برجام نظارت هر کشوری بر این تاسیسات باید با مجوز آژانس صورت گیرد.

آمانو گفت: ایران رایزنی‌ها با آژانس را در موضوع جنبه‌های نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای، به اتمام رسانده و این نهاد، نتایج مربوط به این مورد را پس از تحلیل در گزارش نهایی خود اعلام خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد که در بازدید از سایت پارچین به مورد مشکوکی در تغییر کارکرد تاسیسات هسته ای آنها مشاهده نکرده است. آمانو با این حال یادآورد شد که آژانس در حال تجزیه و تحلیل مشاهدات کارشناسان خود از پارچین است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بخشی دیگر از اظهاراتش تاکید کرد آژانس برای فعالیت های خود به ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار نیاز دارد.

کد N1026056

وبگردی