آفتاب

تأکید سیسی بر شفافیت در تحقیقات درباره سقوط هواپیمای روسیه

تأکید سیسی بر شفافیت در تحقیقات درباره سقوط هواپیمای روسیه

رییس جمهور مصر در بازدیدی سرزده از فرودگاه شرم الشیخ، تاکید کرد که کشورش درباره حادثه سقوط هواپیمای روسی به صورت کاملا شفاف عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر، با ابراز تاسف نسبت به واکنش زودهنگام برخی کشورها تا قبل از پایان تحقیقات، گفت: ما نباید تا قبل از پایان تحقیقات نتیجه‌گیری کنیم. به وضوح می گویم که ما در اعلام نتیجه تحقیقات هیچ چیزی را پنهان نخواهیم کرد.

رییس جمهور مصر در حالی این بازدید را از فرودگاه شرم الشیخ انجام داد که صدها جهانگرد که غالبا روس و بریتانیایی هستند، همچنان در این فرودگاه سرگردان بوده و منتظر یافتن پروازی برای بازگشت به کشورهایشان هستند. طی روزهای اخیر و پس از اقدام برخی از کشورها در لغو پروازها به شرم الشیخ، ده‌ها هزار تن از این جهانگردان به کشورهایشان بازگردانده شده اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در همین حال، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد، قاهره با مشارکت کارشناسان آمریکایی در تحقیقات حادثه سقوط هواپیمای روسیه در صحرای سینا موافقت کرده است.

شکری گفت، طرف آمریکایی برای شرکت در این تحقیقات پیشنهاد همکاری داده بود که مصر با این پیشنهاد موافقت کرده است.

هواپیمای ایرباس 321 خطوط هوایی روسیه نهم آبان در صحرای سینای مصر سقوط کرد. در این حادثه که به بزرگترین فاجعه هوایی در تاریخ روسیه و شوروی سابق تبدیل شده است، همه 224 سرنشین این هواپیما کشته شدند.

انتهای پیام

کد N1026049

وبگردی