آفتاب
یک نماینده اصولگرای مجلس:

اصولگرایان بدون وحدت، مجلس آینده را از دست می‌دهند

اصولگرایان بدون وحدت، مجلس آینده را از دست می‌دهند

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده اصولگرایان از ظرفیت و فرصت دستیابی به وحدت در انتخابات آینده مجلس تاکید کرد و گفت که در صورت عدم دستیابی به وحدت از سوی اصولگرایان، این امکان وجود دارد که اصولگرایان اکثریت مجلس آینده را از دست بدهند.

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: اصولگرایان از سال گذشته در جهت همگرایی و هم‌افزایی با محوریت حجت‌الاسلام تقوی تلاش‌هایی داشته‌اند و حزب موتلفه به عنوان قوی‌ترین بدنه استانی اصولگرایان در زمینه فعال کردن نیروهای استانی تلاش‌های خوبی داشته است. جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز با هجده تشکل ستاد انتخاباتش را تشکیل داده و از دو سه ماه گذشته در تهران و استان‌ها فعالیت می‌کند.

وی با بیان این‌که «اصلاح‌طلبان و مستقلین نیز فعالیت‌های انتخاباتی خود را برای انتخابات مجلس آینده آغاز کرده‌اند»، تصریح کرد: اصولگرایان حول محور روحانیت و جامعتین تلاش می‌کنند به همگرایی برسند و به ویژه در جایی که ممکن است اختلاف نظر پیش بیاید از حکمیت و تدبیر آن‌ها استفاده کنند.

وی درباره این‌که آیا اعضای جبهه پایداری در انتخابات آینده با اصولگرایان به وحدت خواهند رسید یا خیر؟ گفت: اگر این افراد واقعا اصولگرا باشند باید به مصالح نظام توجه کنند و مسائل شخصی و جناحی را کنار بگذارند. آینده انقلاب و توطئه‌هایی که قبل از برجام و بعد از آن وجود دارد و خطر نفوذی که رهبری به آن اشاره کردند از جمله مسائلی است که باید در مسیر حرکت به سمت وحدت و همگرایی مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما باید اصل نظام، دفاع از ولایت و آموزه‌های دینی و اسلام را مدنظر قرار دهیم . خوشبختانه آیت‌الله مصباح یزدی نیز دیدگاه‌های خوبی در جهت همگرایی داشتند و از خرد جمعی و وحدت اصولگرایان استقبال می‌کنند.

وی درباره آرایش انتخاباتی جریانت سیاسی در انتخابات آینده نیز یادآور شد: به نظر می‌رسد اعتدالیون بیشتر تمایل به اصلاح‌طلبان دارند و حتی بعضا به اصلاح‌طلبان تندرو تمایل نشان داده‌اند اگرچه اخیرا خبرها حاکی از این است که می‌خواهند راه‌شان را از اصلاح‌طلبان جدا کنند که باید ببینیم چه سیاستی را به کار می‌گیرند زیرا نظر می‌رسد آن‌ها ارتباطات و تعاملات محکمی با یکدیگر دارند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده اصولگرایان از فرصت دستیابی به وحدت گفت: اگر اصولگرایان از این ظرفیت استفاده کنند شانس دولت برای این‌که مجلسی همگرا با خود را داشته باشد کمتر است، اما اگر اصولگرایان فرصت‌سوزی کنند و فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کنند و برداشت ناقصی از شرایط داشته باشند این احتمال وجود دارد که مشکلاتی در راه دستیابی به وحدت فراهم شود و در نتیجه اصولگرایان اکثریت را از دست بدهند.

انتهای پیام

کد N1026023

وبگردی