آفتاب
رحماندوست:

نمایندگان به دام طمع نیفتند تا از مسیر منحرف نشوند

نمایندگان به دام طمع نیفتند تا از مسیر منحرف نشوند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دلسوزی، اولویت دادن به مسائل اصلی و مقابله با طمع را از مهمترین ویژگی‌های یک نماینده اصلح دانست.

مجتبی رحماندوست با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران، در گفت‌وگوی با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: معتقدم نمایندگی یک کار تمام وقت است و اگر کسی می‌خواهد کار دیگری در خلال نمایندگی‌اش انجام دهد اصلاً نباید وارد مجلس شود. نکته دوم دلسوزی است، اگر فردی دلش به حال ملت و منافع ملی نمی‌سوزد گزینه خوبی برای مجلس نیست.

وی ادامه داد: یک نماینده خوب همچنین باید اول مسلمان باشد و مبانی ارزشی و دینی برایش اصل باشد و در مرحله بعد فعالیت‌های سیاسی برای او اهمیت داشته باشد. ویژگی دیگر هم این است که این فرد بتواند مسائل اصلی را از فرعی تشخیص بدهد و اصول را فراموش نکند. ما گاهی با نماینده‌هایی برخورد می‌کنیم که به جای این‌که تضادهای اصلی‌شان صهیونیست‌ها و شیطان بزرگ باشد به موضوعات جزئی چسبیده‌اند. پس نماینده باید بتواند مسائل اصلی را از فرعی تفکیک کند.

وی با بیان این‌که «اگر نماینده به دام طمع بیفتد از مسیر خود خارج می‌شود» ادامه داد: نمایندگان قدرتی دارند و بر دستگاه اجرایی نظارت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند تذکر بدهند یا سوال،‌ استیضاح و تحقیق و تفحص مطرح کنند؛ بنابراین در معرض این هستند که افرادی آن‌ها را به طمع بیاندازند؛ لذا نماینده باید اینقدر خودسازی کرده باشد که بتواند با این طمع‌ها مقابله کند و از مسیرش منحرف نشود.

انتهای پیام

کد N1026013

وبگردی