آفتاب

لاریجانی: تصمیم گرفته شده درمورد برجام معقول‌ترین تصمیم بود

لاریجانی: تصمیم گرفته شده درمورد برجام معقول‌ترین تصمیم بود

ایسنا نوشت: تعدادی از فرهیختگان حوزه علمیه قم از مواضع رییس مجلس شورای اسلامی در موضوع به تصویب رساندن برجام تقدیر کردند و نقش وی را در زمینه‌های گوناگون به خصوص در موضوع هسته‌ای موثر دانستند.

در دیدار جمعی از فضلا و فرهیختگان قم با علی لاریجانی ، حاضران به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های انتقادی خود در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور پرداختند و دغدغه‌های‌شان را با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

برخی از فضلا و پژوهشگردان با اذعان به وضعیت اقتصادی و منابع مالی در دولت یازدهم ،‌به موضوع اشتغال پرداخته،‌ مشکل بیکاری را ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی شمردند و خواستار همراهی و همفکری قوای سه گانه و همه دلسوزان نظام در یافتن راه حل منطقی و علمی برای حل این معضل اجتماعی در پسا تحریم شدند.

گروهی دیگر از آنان موضوعاتی مانند وضعیت حجاب، تنش‌ها و پرخاش‌های اجتماعی، اخلاق اسلامی در جامعه را از دغدغه‌های خود عنوان کردند و خواستار اهتمام و جدیت بیشتر مجلس در این زمینه ها شدند.

تعدادی از حاضران نیز ناخشنودی خود را از عملکرد صداوسیما اعلام و اظهار کردند: متاسفانه صداوسیما یکسویه عمل می‌کند و تبدیل به بلندگوی جریانی خاص شده و حتی موفقیت روشن دولت در بخش درمان را با منعکس کردن برخی ضعف‌ها از یک درمانگاه و یا بیمارستان سرپوش می‌گذارد. معلوم است که چنین رفتاری از رسانه ملی نه تنها به نفع نظام نیست،‌ بلکه تبدیل کردن امید مردم به یاس و ناامیدی است و در واقع رسانه ملی با چنین عملکردی از مخاطب خود سلب اعتماد نموده آنان را پس می‌زند.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن اظهارات و نقدهای کارشناسانه فضلای حوزه،‌ابتدا از حمایت‌ها و قدردانی آنان از مواضع وی در مورد برجام،‌ تشکر و اظهار کرد که نگرانی‌ها و دغدغه‌های جمع را پیگیری و به مسئولان مربوطه انتقال خواهد داد.

وی اطمینان داد: تصمیمی که در مورد برجام گرفته شد،‌درست‌ترین و معقول‌ترین تصمیم بود و تمام جوانب مساله بررسی و میان سران نظام به مشورت گذاشته شد تا به این‌جا رسید که مردم در جریان قرار گرفتند.

این دیدار در خانه پدری علی لاریجانی ( منزل مرحوم آیت الله میرزا هاشم آملی در قم ) برگزار شد.
64213

 

کد N1025913

وبگردی