آفتاب

جنگنده های روسی برنامه داعش برای حمله به شهر حما را خنثی کردند

جنگنده های روسی برنامه داعش برای حمله به شهر حما را خنثی کردند

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بمباران مواضع داعش در منطقه حما در سوریه سبب شکست برنامه ریزی حمله تروریست ها به این شهر شد و همچنین تلفات و خسارت های سنگینی به این گروه تروریستی وارد کرد.

به گزارش ایرنا، «ایگور کوناشنکوف» امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت: در جریان حملات هواپیماهای روسی به مواضع داعش در حومه شهر حما شمار زیادی از افراد این گروه به هلاکت رسیدند.
وی افزود: بر اساس اطلاعات منابع دولتی و ارتش سوریه، حملات هوایی روسیه به مواضع داعش در دو روز اخیر نقشه تروریست ها برای حمله به شهر را برهم زده و آنان را مجبور به توقف و مین گذاری پیرامون خود برای جلوگیری از حملات ارتش سوریه کرده است و تصاویر پهپادهای روسی هم این واقعیت را تایید می کند.
مقام روسی ادامه داد: تروریست های واقع در حومه منطقه مورک سوریه هم حالت دفاعی گرفته و در حال ایجاد استحکامات برای دفاع از خود در برابر حملات ارتش سوریه هستند.
سرگئی ایوانوف» رئیس دفتر رئیس جمهوری روسیه نیز امروز در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره مدت زمان عملیات هوایی علیه تروریست ها اعلام کرد و افزود: تداوم عملیات ضدتروریستی به موفقیت ارتش سوریه وابسته است.
وی ادامه داد، سوریه در پی تداوم این عملیات برای سرکوبی تروریست ها است؛ بنا بر این روند کنونی ادامه خواهد یافت.
هفته پیش وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور بیشتر بر پشتیبانی از نظامیان سوری هنگام انجام عملیات زمینی ضد تروریستی تمرکز خواهد کرد.
زمین گیر شدن گروه های تروریستی بر اثر نابودی حدود 300 هدف، ارتش سوریه را در موقعیتی هجومیتر قرار داده است تا با استفاده از تجهیزات و تسلیحات جدید دریافتی از مسکو، حمله های خود را افزایش دهد.
آخرین جمع بندی وزارت دفاع روسیه نشان می دهد پیشروی نظامیان سوری زیر پوشش نیروی هوایی روسیه در اطراف حلب، بسیار بیش از انتظارها بوده و همزمان نظامیان سوری در حمص و حما نیز موفقیت های مهمی کسب کرده اند.
بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، تصاویر ماهواره ای و همچنین ثبت اطلاعات میدانی نشان می دهد تروریست ها در برابر حمله های هوایی روسیه و تهاجم ارتش سوریه مجبور به ترک مواضع خود شده اند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان هفت کشور اردوگاه ضد سوری همراه رژیم صهیونیستی، پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند که براساس گزارش ها، شهروندانی از 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.
روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته است.
مسکو اعلام کرده که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.

4949

کد N1025895

وبگردی