آفتاب

ساماندهی قوانین کپی رایت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای

ساماندهی قوانین کپی رایت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: ۹۹ درصد بازی‌های رایانه‌ای موجود در بازار، خارجی هستند و در جلساتی که برگزار شد در پی ساماندهی قوانین کپی رایت در صنعت بازی‌های رایانه‌ای هستیم.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ابوالحسن فیروزآبادی در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات افزود: فضای مجازی دارای سه بعد خدمات، اطلاع رسانی و سرگرمی است که بازی‌های رایانه‌ای از مهمترین سرگرمی‌های فضای مجازی محسوب می‌شود.

وی گفت: فضای مجازی هرگز نمی‌تواند فضای حقیقی را تضعیف کند همانطور که کتاب‌های الکترونیک نتوانسته است جای کتاب‌های کاغذی را بگیرد، نشریات دیجیتال هم نمی‌تواند عرصه را بر مطبوعات مکتوب تنگ کند.

فیروزآبادی با بیان اینکه در نمایشگاه مطبوعات امسال، نشریات کشور حضور فعالی دارند و جنب و جوش مناسبی در فضای نمایشگاه دیده می شود افزود: کشور ما جمعیت جوانی دارد و همین باعث شده است استقبال از مطبوعات بالا باشد.

روز گذشته در مراسم رونمایی از هشت بازی جدید ایرانی برای موبایل، حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز به اهمیت اجرای کپی‌رایت اشاره کرده بود و پیشرفت در بازار بازی‌های کامپیوتری را منوط به اجرای این قانون دانسته بود.


5656

 

کد N1025881

وبگردی