آفتاب

نخست وزیر اسپانیا: نقشه راه جدایی کاتالونیا حمله به حاکمیت کشور ماست

نخست وزیر اسپانیا: نقشه راه جدایی کاتالونیا حمله به حاکمیت کشور ماست

نخست وزیر اسپانیا امروز(چهارشنبه) جدایی‌طلبان منطقه کاتالونیا را متهم به تلاش برای از بین بردن چندین قرن وحدت در این کشور کرده و متعهد شد اجازه موفقیت به طرح جدایی‌طلبانه آنها ندهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا این اظهارات را پس از آن که دولت این کشور تصمیم پارلمان کاتالونیا برای تشکیل نقشه‌ راه استقلال تا سال 2017 را در دادگاه به چالش کشید مطرح کرد. راخوی اظهار کرد، اقدام کاتالونیا حمله به دموکراسی و حاکمیت اسپانیا است.

نخست وزیر اسپانیا تاکید کرد: ما درباره دفاع از کل یک کشور صحبت می‌کنیم. آنها (جدایی‌طلبان) تلاش می‌کنند تا وحدت یک کشور را که بیش از پنج قرن قدمت دارد از بین ببرند.

دولت اسپانیا از دادگاه قانون اساسی این کشور تقاضا کرده تا این قطعنامه کاتالونیا را به حال تعلیق در آورد و به مقام‌های این منطقه نسبت به هر گونه اقدام جدایی‌طلبانه بیشتر هشدار داده است.

قرار است دادگاه قانون اساسی اسپانیا برای رسیدگی به این مساله اواخر امروز نشستی را داشته باشد.

این قطعنامه جدایی‌طلبانه به دولت آینده منطقه کاتالونیا اختیار می‌دهد تا کار بر روی یک قانون اساسی کاتالان و همچنین ایجاد نظام‌های مجزای اخذ مالیات و ایمنی اجتماعی را آغاز کند.

این قطعنامه همچنین دولت منطقه‌ای را از اجبار برای اطاعت از نهادهای کشوری اسپانیا از جمله دادگاه قانون اساسی معاف می‌کند.

انتهای پیام

کد N1025875

وبگردی