آفتاب
سردار منصوریان:

باید مراقب راه‌های نفوذ دشمن برای ضربه زدن به ایران باشیم

باید مراقب راه‌های نفوذ دشمن برای ضربه زدن به ایران باشیم

معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: خیلی باید مراقب راه های نفوذ دشمن برای ضربه زدن به ایران و نظام اسلامی باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش پدافند غیرعامل با حضور امیر خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، سردار منصوریان معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار رسولی معاون آموزش این سازمان و جمعی از کارکنان دو نهاد نیروی هوایی ارتش و سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز چهارشنبه در سالن ۹ دی مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.

در این همایش، سردار منصوریان به ارتباط خوب ارتش و سپاه در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: تعامل سپاه و ارتش در این زمینه از ابتدای جنگ تا کنون به نحو مطلوب ادامه داشته است.

وی توجه به مباحث پدافند غیرعامل را در کلیه قسمت های مختلف کشور مهم برشمرد و افزود: پدافند غیرعامل با زندگی همگان عجین شده است و به همین خاطر بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا در زمینه دفاعی و نظامی که تا کنون نیازی به پدافند غیرعامل احساس نمی کردند، اکنون برای این موضوع سازمان‌های عریض و طویل تشکیل می دهند و بودجه های بسیار زیادی خرج می کنند.

منصوریان در این خصوص گفت: در زمان زلزله دلخراش بم، گروهی از کارشناسان و امدادگران روسی با یک فروند هواپیما به عنوان اولین گروه خارجی برای کمک به ایران آمدند، این نشان می دهد که کلیه اتفاقاتی که در دنیا رخ می دهد برای کشورها مهم است و به بررسی کارشناسی درباره آن می پردازند.

معاون عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور جنگ را به عنوان بخشی از واقعیت دنیای امروزی برشمرد و گفت: به دلیل شرارت های آمریکا و سایر ایادی استکبار جهانی، در ۳۵ سال گذشته تمام جنگ ها، در کشورهای مسلمان به وقوع پیوسته است، به همین خاطر خیلی باید مراقب راه های نفوذ دشمن برای ضربه زدن به ایران و نظام اسلامی باشیم.

منصوریان به لزوم توأم بودن پدافند عامل و غیرعامل اشاره کرد و گفت: همانطور که رفع تهدیدات فقط با پدافند غیرعامل ممکن نیست، این تهدیدات را فقط با پدافند عامل نیز نمی توان از بین برد و این دو در کنار هم کارآیی لازم را دارند.

معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: از آنجایی که نیروی هوایی مؤثرترین عاملِ واکنش سریع در کلیه مباحث پدافند عامل و غیرعامل محسوب می شود، باید در برنامه ریزی های نیروهای مسلح، جزو اولویت ها قرار گیرد.

در ابتدای این مراسم، امیر خلبان حسینی نیک فرمانده مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، از تشکیل پژوهشکده ای درخصوص پدافند غیرعامل در این مرکز آموزشی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه تهدیدات علیه کشورمان روز به روز عوض می شود، ما هم برنامه ریزی های آموزشی خود را متناسب با شرایط تهدیدات به روز کرده ایم.

در قسمت دیگری از این همایش، شرکت کنندگان از کارگاه آموزشی و نمایشگاه پدافند غیرعامل و عملیات روانی بازدید کردند.

در پایان از فرماندهان و کارکنان فعال در زمینه پدافند غیرعامل تجلیل شد.

کد N1025785

وبگردی