آفتاب
با اشاره به بیانات اخیر رهبری؛

احمدی: تنها راه نجات، رشد علوم در همه حوزه‌هاست

احمدی: تنها راه نجات، رشد علوم در همه حوزه‌هاست

نماینده مردم کنگاور در مجلس با تاکید بر این‌که «مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و به کارگیری آن در اقتصاد راه نجات کشور است»، گفت: اگر بتوانیم به توانمندی داخلی تکیه کنیم آسیب‌پذیری اقتصاد ما کمتر خواهد بود.

نماینده مردم کنگاور در مجلس با تاکید بر این‌که «مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و به کارگیری آن در اقتصاد راه نجات کشور است»، گفت: اگر بتوانیم به توانمندی داخلی تکیه کنیم آسیب‌پذیری اقتصاد ما کمتر خواهد بود.

حجت الاسلام وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره بهبیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با دانشگاهیان اظهار کرد: از عوامل اصلی پیشرفت هر جامعه،‌پیشرفت دانشگاهی و علمی آن است؛ بنابراین در این‌جا نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور نقشی محرز است؛ لذا برای پیشرفت کشور نیاز است که این قشر از جامعه وظیفه اصلی و رسالت‌شان را در پیشرفت علوم، توسعه آن انجام دهند.

وی افزود: روزی در منطقه بیشترین رشد علمی را داشتیم، الان هم وجود دارد، اما نسبت به دو سه سال گذشته دو رتبه تنزل پیدا کرده است و این به مصلحت کشور نیست، کشور اگر بخواهد رشد و ترقی در عرصه‌های مختلف داشته باشد هر جایی که اراده کرده توان ملت و دانشمندان ما توان منحصربه فردی است و ما نمونه‌های آن را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم.

وی همچنین اظهار کرد: هر جایی که اراده کرده‌ایم و متکی به خود بوده‌ایم خودکفا شده و توانسته‌ایم موفقیت‌های عظیمی را به دست آوریم که حیرت مخالفین و دیگر کشورها و قدرت‌ها را برانگیخته‌ است و آن‌ها از این سرعت و رشد ما تعجب می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که :تنها راه نجات و پیشرفت جامعه، رشد و تعالی علوم در همه حوزه‌هاست» گفت: حوزه پژوهشی یکی از اساسی‌ترین بخش‌های پیشرفت دانش و علوم در کشور به شمار می‌رود و قطعا پژوهش و تحقیقات از مولفه‌های اصلی آن است؛ بنابراین در این حوزه باید بیش از آن‌چه که تاکنون بوده‌ایم و به آن رسیده‌ایم گام برداریم، زیرا پژوهش‌محوری یکی از بحث‌های اصلی و کلان است.

وی اقتصاد مقاومتی را یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای پیشرفت عنوان کرد و گفت: با توجه به توانمندی‌هایی که در داخل جامعه اعم از منابع اقتصادی، نیروی انسانی و موقعیت جغرافیایی وجود دارد و اقتصاد مقاومتی براساس آن تدوین شده است، می‌دانیم که راه نجات کشور به کار بستن حوزه اقتصاد براساس مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است و چنان چه در حوزه پژوهش و توسعه علوم بتوانیم آهنگ بهتر از این را پیشه کنیم موفق خواهیم بود.

وی همچنین اظهار کرد: از طرف دیگر پاشنه آشیل جامعه ما ممکن است بحث‌های اقتصادی هم باشد و ما اگر بتوانیم به توانمندی‌های داخلی خود در عرصه اقتصاد تکیه کنیم قطعا اقتصاد ما آسیب‌پذیری کمتری خواهد داشت و در این شرایط اقتصادی متکی به مولفه‌های داخلی و فرهنگ بومی می‌تواند کشور را از برخی آسیب‌های ممکن مصون دارد.

انتهای پیام

کد N1025781

وبگردی