آفتاب

رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه: بریکس در عرصه جهانی همچنان در حال قدرت‌گیری است

رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه: بریکس در عرصه جهانی همچنان در حال قدرت‌گیری است

رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه گفت، بریکس یکی از اثرگذارترین پلتفورم‌های همبستگی در جهان است که همچنان به تقویت نفوذ خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، والنتینا ماتوینکو، رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، بریکس در حال قدرت‌گیری در عرصه جهانی‌ است و یکی از موثرترین پلتفورم‌های همبستگی محسوب می‌شود.

بریکس نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده ‌است. هرچند اعضای گروه بریکس همگی به غیر از روسیه در ردهٔ کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال ظهور هستند اما عموماً به واسطهٔ اقتصادهایی با رشد پرشتاب و فراگیر و نفوذ تأثیرگذار بر امور جهانی و منطقه‌ای از دیگر کشورها متمایز می‌شوند. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و 28 درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.

وی گفت که اعضای بریکس هیچ اختلاف اساسی‌ای ندارند و تمامی آنها منافع مشترک را در تعمیق همکاری‌های این بلوک می‌بینند.

وی افزود: می‌خواهم بر این نکته تاکید کنم که ما دوستانی علیه یکدیگر نیستیم. این دوستی به نفع کشورهای ماست و ما پتانسیل بالایی برای همکاری داریم.

روز سه‌شنبه هیاتی از شورای فدراسیون روسیه به رهبری ماتوینکو سفر رسمی خود را به برزیل آغاز کرد و هدف از آن گفت‌وگو بر سر توسعه روابط بین‌ پارلمانی، همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی است.

انتهای پیام

کد N1025734

وبگردی