آفتاب

انتقاد یک وکیل دادگستری از اهانت به برخی اقوام

انتقاد یک وکیل دادگستری از اهانت به برخی اقوام

یک وکیل دادگستری نسبت به اتفاق افتاده در یکی از برنامه‌های تلویزیونی و اهانت به آذری زبان‌های کشورمان انتقاد کرد.

صالح نیک‌بخت با حضور در غرفه ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، اظهار کرد: صرف نظر از اینکه عنصر اشتباه ممکن است در این اتفاق وجود داشته باشد، ولی تاسف می خورم که چرا مقامات مسئول تایید کننده برگزاری این نمایش کنترل نکرده و موجب شدند این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: ما باید نسبت به چنین موضوعاتی بسیار مواظب باشیم.

نیک بخت یاد آور شد:‌ در گذشته نسبت به هموطنان ترک و عرب، لر ، بلوچ و ... چنین اشتباهاتی رخ داده و این نشان می‌دهد که رسانه ها اعم از دیداری و شنیداری کمتر به این موضوعات توجه می‌کنند و این امر وحدت ملی را به هم می زند.

وی گفت: جا دارد همانطور که نسبت به رسانه ها اعم از خبرگزاری و روزنامه ها حساس هستند و برای یک کلمه آن‌ها را زیر سئوال می برند، نسبت به این گونه‌ رسانه‌ها هم سختگیری کنند. همانطور که رئیس جمهور گفته باید همه رسانه ها به یک شکل از منافع مطبوعاتی استفاده کنند.

نیک بخت در پایان گفت:‌ اگر این مسأله یک بار دیگر تکرار شود طبیعتا نشان می‌دهد که این موضوع به صورت فرهنگ در آمده و عده ای این فرهنگ غلط را در پیش گرفته‌اند و اعمالی که جنبه تهاجمی دارد را به خرد فرهنگ های جامعه ما وارد می‌کنند ولی جلوی کارشان گرفته نمی شود.

انتهای پیام

کد N1025725

وبگردی